۰

رگبار پراکنده باران ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش تندباد شدید موقتی از بعدازظهر امروز یکشنبه ارتفاعات جنوبی این استان را فرا می‌گیرد.
رگبار پراکنده باران ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد
به گزارش چهاربهاران، علی ملاشاهی رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به ماهیت بارش‌های این موقع از سال احتمال جاری شدن موقتی رواناب و برخورد صاعقه نیز وجود دارد.
او با بیان اینکه حجم بارش‌های روز سه‌شنبه بیشتر پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: انتظار می‌رود بارش‌های همرفتی تا چهارشنبه ادامه داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود در زمان وقوع این بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از فردا دوشنبه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال این استان شدت می‌گیرد.
او  بیان کرد: وزش این باد‌ها علاوه‌بر کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
ملاشاهی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد‌های غیر ضرور خوداری شود و در تردد در مسیر‌های ارتباطی شمال استان بویژه مسیر زاهدان - زابل احتیاط شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 455062
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *