۰
کارشناس ارشد مسائل سیاسی؛

شیوع کرونا زمینه فروپاشی تمدن غرب را فراهم کرد/همدلی ملت ایران موجب شده تا از تهدیدات فرصت سازی کنیم

سلطانعلی میر گفت: اوضاع پزشکی و بهداشتی در غرب و آمریکای کرونا زده به قدری بحرانیست که شیوع این بیماری زمینه فروپاشی تمدن غرب را فراهم کرده است.
شیوع کرونا زمینه فروپاشی تمدن غرب را فراهم کرد/همدلی ملت ایران موجب شده تا از تهدیدات فرصت سازی کنیم
سلطانعلی میر؛ کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به شیوع کرونا ویروس و ناکامی غرب در مهار این بیماری بیان کرد: در پی شیوع این بیماری غرب گریبانگیر بحران های شدیدی شد و با توجه به سوء مدیریت با چالش های حیاتی و افزایش تعداد مبتلایان و قربانی افراد روبه رو شد که این ویروس مشکلات جدی را برای دولتمردان غرب بوجود آورده است.

وی علل ناکامی کشورهای غربی را بی اخلاقی، بی عدالتی و هنجارهای خلاف انسانی و بشریت عنوان کرد و افزود: کشورهای مدرنیته و توسعه یافته در اذهان عمومی کشورهای جهان سوم تصویر آرمانی و بهشت گونه تلقی می‌شدند و سالیان سال تمدن خود را به رخ جهانیان می کشیدند، اما واقعیت چیز دیگریست و با بحران کرونا بخشی ازهویت و واقعیت در جوامع غربی با فروریختن و فروپاشی فجایای اخلاقی و انسانی مشاهده شد.

این کارشناس با بیان اینکه بی عدالتی در این کشورها موج می زند ادامه داد: عدم وجود همدلی و ناتوانی در مدیریت، سرشت غرب را به خوبی نشان داد و فاصله و شکاف زیادی از مفهوم انسان و انسانیت در این جوامع بود که بعضا با شیوع فاجعه آمیز این بیماری نمایان شد وعملاً می توان آن را نمود شکست در مدیریت بحران برشمرد.

وی اظهار کرد: مهم ترین عدم مدیریت و ناکارآمدی این جوامع؛ غارت فروشگاه ها توسط مردم، عدم توان دولت ها در تامین لوازم مورد نیاز مردم مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده، سرقت دولتی ماسک در فرودگاه ها، عدم توجه به سالمندان به دلیل کهولت سن و عدم اولویت معالجه آنان نمونه هایی از ناکارآمدی غرب و جوامع غربی است.

میر با اشاره به اینکه در بحران کرونا افول این تمدن ها به خوبی نمود پیدا کرد افزود: بشر غربی تا جایی حاضر به فداکاری است که به حیات آسیبی نرسد و حاضر نیستند در هنگام خطر جدی جان فشانی و ازخودگذشتگی بروز دهد و آنها باطن و سرشت خود را به دلیل قدرت رسانه و مجازی که داشتند اجازه نمیدادند تصویر خشن و انسان کش جوامع غربی به معرض نمایش گذاشته شود ولی در بحران کرونا  خوی وحشی گری خود را بروز دادند.

 وی با بیان اینکه در غرب برای درمان بیماران کرونایی تبعیض قائل هستند تصریح کرد: اوضاع پزشکی و بهداشتی در غرب و آمریکای کرونا زده به قدری بحرانیست که مقامات این کشور به علت کمبود تجهیزات پزشکی، استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای معلولان ذهنی و بیماران سرطانی مبتلا به کرونا را به منظور اختصاص این دستگاه به افراد سالم و جوان ممنوع کردند.

کارشناس امور سیاسی با اشاره به اینکه این بحران همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است گفت: در کشور ما برعکس غرب تجربه جدید مدیریتی شکل گرفت و هماهنگی کامل بین بخشی ایجاد شد که هم اکنون وزارتخانه مختلف اعم از بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های غذا و دارو، تعزیرات حکومتی و حمایت حقوق مصرف کنندگان به هماهنگی خوبی رسیده اند.

وی ادامه داد: در کشور‌های صاحب نام در زمینه تولید که قابلیت تولید بسیاری از اقلام مورد نیاز را در این بحران داشتند ناکام ماندند ولی در ایران در بحث دارو تولیدکنندگان داخلی همه دارو‌هایی که در پروتکل درمان مدنظر قرار می‌گیرد تولید می‌کنند و اگر لازم باشد صادرات هم خواهیم داشت و این در شرایطی است که سال‌های متوالی در تحریم هستیم.

میر با بیان اینکه دشمن همیشه در تلاش است که روحیه جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند افزود: غرب با ترفندهای سیاسی فرهنگی و نظامی سعی در تضعیف امت اسلام و ایران دارد ولی ملت ما با هدایت رهبر انقلاب تمرکز فکری و فیزیکی دشمن را از روی مسلمان ایران و دیگر کشورهای اسلامی برداشته است

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه ملت ما در طول ۴۰ سال گذشته فراز و نشیب و دستاورد‌های بزرگی داشته است، خاطرنشان کرد: ایران چهل سال تجارب مثبت بحران های شدید و سختی را پشت سر گذاشته است و در تمام این سالها به کمک هیچ کشوری نیاز نداشته و همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است ما با بسیج عمومی و تلاش مضاعف همه مسئولین و با همت و همکاری سایر اقشار به زودی از این بحران سربلند بیرون خواهیم آمد و جشن شکست این بیماری را خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 454840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *