۰

ساماندهی ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با ویروس کرونا

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا در این استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
ساماندهی ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با ویروس کرونا
به گزارش چهاربهاران، علی زینی وند در نشست ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره)، گروه‌های جهادی، تشکل‌های دانشجویی، بسیج، اتاق بازرگانی، تشکل‌ها، سمن‌ها و سازمان تبلیغات ظرفیت‌های خوبی برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا هستند که باید تجمیع و ساماندهی شوند.
وی گفت: مردم ناگزیرند که با این ویروس زندگی کند لذا باید با آگاه سازی به مردم کمک شود که هم مسایل بهداشتی شان را رعایت کنند و هم با فاصله گذاری به زندگی در شرایط فعلی ادامه دهند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر بلوک‌بندی محله‌ها در شهرستان‌ها؛ افزود: باید هر محله در شهرستان‌ها، روستا‌ها و دهستان‌ها متولی داشته باشد و لوازم بهداشتی و خوراکی توسط گروه‌های مردمی در هر محل توزیع شود.

او بیان کرد: هم‌اینک در ۲۳ فرمانداری این تشکیلات در حال ساماندهی هستند.
زینی‌وند همچنین خطاب به گروه‌های مردمی گفت: تمام قد پای کار باشید تا سیستان و بلوچستان را اداره و مردم را نسبت به ویروس کرونا آگاه کنیم.

او با بیان اینکه باید به صورت شبکه‌ای و مویرگی تمام محله‌ها را در سیستان و بلوچستان پوشش دهیم، افزود: همه ظرفیت‌ها را فعال و به صورت برنامه‌ریزی شده و هماهنگ با فرمانداری‌ها اقدام کنید چرا که بدون هماهنگی امکان دارد چند گروه در یک محل خدمات‌رسانی کنند و در یک محله هیچ خدماتی ارائه نشود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در این راه ملزم به همکاری هستند.
او گفت: تکیه به مردم و فرهنگ حاکم بر کشور به ما کمک کرده و در حال مدیریت بحران هستیم و فعلا وضعیتمان از کشور‌های دیگر بهتر است.
زینی وند تصریح کرد: کشوری که موضوع را ساده سازی کند و این بیماری را بگیرد و هزاران نفر تلفات بدهد بازنده است.
او با بیان اینکه نمی‌توان برای هیچ تجمعی چراغ سبز نشان داد افزود: هرگونه سیگنال که خیال مردم را راحت کند ظلم است و در بهترین حالت ممکن باید وضعیت فعلی را تثبیت کنیم و با شیب ملایم به پیش برویم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد:کار ما طولانی است و در خوش بینانه‌ترین حالت برای مدیریت موضوع باید تا خرداد همچنان آماده باشیم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 454817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *