ساماندهی ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با ویروس کرونا

20 فروردين 1399 ساعت 10:38

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا در این استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.


به گزارش چهاربهاران، علی زینی وند در نشست ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره)، گروه‌های جهادی، تشکل‌های دانشجویی، بسیج، اتاق بازرگانی، تشکل‌ها، سمن‌ها و سازمان تبلیغات ظرفیت‌های خوبی برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا هستند که باید تجمیع و ساماندهی شوند.
وی گفت: مردم ناگزیرند که با این ویروس زندگی کند لذا باید با آگاه سازی به مردم کمک شود که هم مسایل بهداشتی شان را رعایت کنند و هم با فاصله گذاری به زندگی در شرایط فعلی ادامه دهند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر بلوک‌بندی محله‌ها در شهرستان‌ها؛ افزود: باید هر محله در شهرستان‌ها، روستا‌ها و دهستان‌ها متولی داشته باشد و لوازم بهداشتی و خوراکی توسط گروه‌های مردمی در هر محل توزیع شود.

او بیان کرد: هم‌اینک در ۲۳ فرمانداری این تشکیلات در حال ساماندهی هستند.
زینی‌وند همچنین خطاب به گروه‌های مردمی گفت: تمام قد پای کار باشید تا سیستان و بلوچستان را اداره و مردم را نسبت به ویروس کرونا آگاه کنیم.

او با بیان اینکه باید به صورت شبکه‌ای و مویرگی تمام محله‌ها را در سیستان و بلوچستان پوشش دهیم، افزود: همه ظرفیت‌ها را فعال و به صورت برنامه‌ریزی شده و هماهنگ با فرمانداری‌ها اقدام کنید چرا که بدون هماهنگی امکان دارد چند گروه در یک محل خدمات‌رسانی کنند و در یک محله هیچ خدماتی ارائه نشود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در این راه ملزم به همکاری هستند.
او گفت: تکیه به مردم و فرهنگ حاکم بر کشور به ما کمک کرده و در حال مدیریت بحران هستیم و فعلا وضعیتمان از کشور‌های دیگر بهتر است.
زینی وند تصریح کرد: کشوری که موضوع را ساده سازی کند و این بیماری را بگیرد و هزاران نفر تلفات بدهد بازنده است.
او با بیان اینکه نمی‌توان برای هیچ تجمعی چراغ سبز نشان داد افزود: هرگونه سیگنال که خیال مردم را راحت کند ظلم است و در بهترین حالت ممکن باید وضعیت فعلی را تثبیت کنیم و با شیب ملایم به پیش برویم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد:کار ما طولانی است و در خوش بینانه‌ترین حالت برای مدیریت موضوع باید تا خرداد همچنان آماده باشیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 454817

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454817/ساماندهی-ظرفیت-های-مردمی-مقابله-ویروس-کرونا

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir