۰

دانشگاه فرهنگیان مهمترین زیرساخت تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است

موهبتی گفت: دانشگاه فرهنگیان مهمترین زیرساخت تربیت نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش و تامین کننده نیرو برای این حوزه آموزشی به شمار می‌رود.
دانشگاه فرهنگیان مهمترین زیرساخت تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است
به گزارش چهاربهاران، احمدعلی موهبتی  در بازید از دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توجه ویژه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروی انسانی باعث شد که نگاه به این دانشگاه در سطح کلان تغییر کند و از تمرکز این دانشگاه در مرکز کشور کاسته شود.
وی در این بازدید از دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهمترین زیرساخت کشور در تربیت معلمین که آنها خود پرورش دهنده سرمایه انسانی آینده کشور ‌هستند یاد کرد.

رییس شورای آموزش و‌پرورش استان افزود: توجه ویژه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروی انسانی باعث شد که نگاه به این دانشگاه در سطح کلان کشور تغییر کند و از تمرکز این دانشگاه در مرکز کشور کاسته شود بطوریکه امروز شاهد استقرار و تاسیس شعب مختلف آن در سایر استان ها و مناطق کشور هستیم.

موهبتی با اشاره به وسعت و پراکندگی استان سیستان و بلوچستان گفت: عدالت به معنای مساوات نیست و بایستی توزیع امکانات به تناسب شرایط هر منطقه انجام شود.

استاندار در پایان با تاکید بر تسریع در احداث دانشگاه جامع فرهنگیان؛ ابراز امیدواری کرد با تربیت و‌جذب نیروی مورد نیاز حوزه آموزش، کمبود ۱۶هزار معلم در استان رفع شود.
نیک پناه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان نیز در این بازدید گفت: ۱۲هزار دانشجو از مهرماه امسال وارد مراکز دانشگاه فرهنگیان استان می‌شوند که با توجه به این تعداد، می‌بایست امکانات ‌و فضای مناسب برای آن مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم نگاه خوبی به دانشگاه های فرهنگیان در سطح کشور شده است.

نیک پناه همچنین خواستار تسریع در واگذاری زمین برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در زاهدان شد.

همچنین رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این بازدید گفت: فرهنگیانی که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد مجموعه آموزش و پرورش می شوند کیفی‌ترین نیروهای آموزش و پرورش هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه سرانه فضای آموزشی و تامین معلمین مورد نیاز، استعدادهای نهفته در سطح استان شکوفا شوند و شاهد رشد و پیشرفت فرزندان این استان باشیم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 454812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *