برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا انجام شد؛

اصلاح دو خط تولید برای ساخت مواد ضدعفونی در منطقه آزاد چابهار/ به زودی مرکز ایزوله چابهار تجهیز خواهد شد

19 اسفند 1398 ساعت 7:22

تغییر و اصلاح دو خط تولید در منطقه آزاد چابهار برای تامین بخشی از نیاز محصولات ضد عفونی کننده برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا انجام شده است.


به گزارش چهاربهاران، شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شده تا مردم نیاز شدید و مبرم به مواد ضدعفونی کننده داشته باشند، زیرا یکی از راه‌های پیشگیری از این ویروس ضدعفونی کردن مداوم سطوح و بدن است و افزایش مصرف این مواد کمبود و گرانفروشی را به همراه داشت.

 در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس ناشناخته رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
 
در همین راستا منطقه آزاد چابهار دو واحد تولیدی مواد بهداشتی و آرایشی را با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و با اصلاحات خط تولید (عطر و ادکلن) به موادشوینده و ضدعفونی کننده جهت پیشگیری از ویروس کرونا و تامین نیاز بخشی از بازار و مردم در حال تولید است.
 
مسئول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، از ظرفیت منطقه آزاد در تولید و تامین مواد ضدعفونی کننده و مواد شوینده در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: با تغییر و اصلاح خط تولید و تبدیل به محصولات ضدعفونی و در صورت حمایت ما توانایی تامین نیاز کل استان را نیز دارا هستیم.
 
حسام‌الدین یوسفی افزود: ما در واقع همان ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد چابهار را این بار برای مقابله با کرونا ویروس تشکیل دادیم و این امر برای کمک به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا صورت گرفته که این موضوع بخشی از مسئولیت اجتماعی منطقه آزاد چابهار نیز است.
 
وی در ادامه گفت: کمیته ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار، مشاور و پشتیبان برای عملیات مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان است و ما در واقع از یک ماه پیش کارهایمان را شروع کرده بودیم و برای نمونه کمک دو و نیم میلیارد تومانی برای تجهیز مرکز ایزوله کرونا در بیمارستان امام علی (ع) هم نمونه ای از اقدامات ماست.
 
مسئول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار ادامه داد: همچنین تمهیداتی در زمینه ضد عفونی معابر و خیابان های شهری توسط منطقه آزاد چابهار برای مبارزه با بیماری کرونا در نظر گرفته شده است و دائما همکاران ما محلات پر خطر، معابر عمومی، بازارها، سرویس‌های عمومی شهری، مساجد و مدارس را ضدعفونی می کنند.
 
وی در ادامه با توجه به اختصاص دو مرکز تهیه و تولید لوازم آرایشی بهداشتی تولید مواد ضد عفونی برای مبارزه با این بیماری ادامه داد: مواد ضدعفونی مورد نیاز برای مدارس نیز توسط منطقه آزاد چابهار تهیه خواهد شد.
 
یوسفی ادامه داد: تمامی این ضدعفونی ها بدون هر گونه هزینه‌ای توسط منطقه آزاد چابهار در سطح شهرستان در حال انجام است و برای تهیه مواد ضدعفونی کننده هر دو واحد تولیدی اختصاص یافته، بنابر نیازی که جامعه برای مبارزه با بیماری کرونا ویروس دارد، خط تولید خود را کاملاً به تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر داده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: این دو واحد تولیدی همچنین مواد شوینده نیز تولید می کنند که با برنامه‌ریزی و هماهنگی به عمل آمده قرار شده است ما با همکاری ستاد مدیریت بحران و شبکه بهداشت منطقه برای داروخانه هایی که مجاز تشخیص داده شوند این مواد را ارسال کنیم تا در اختیار مردم قرار گیرد.
 
مسئول کمیته روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد چابهار گفت: با وجود این دو واحد تولیدی منطقه آزاد چابهار ظرفیت تهیه همه نیاز استان سیستان و بلوچستان را دارد اما در صورتی که الکل مورد نیاز نیز تامین شود که در این خصوص نیز در حال رایزنی های لازم هستیم.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 454739

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454739/اصلاح-دو-خط-تولید-ساخت-مواد-ضدعفونی-منطقه-آزاد-چابهار-زودی-مرکز-ایزوله-تجهیز-خواهد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir