سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

نابودی ۲۰ هزار هکتار زراعت بر اثر سیل در جنوب سیستان وبلوچستان

12 بهمن 1398 ساعت 6:15

عباس کشاورز گفت: ۲۰ هزار هکتار زراعت بر اثر سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان از بین رفته است که تمهیدات ویژه ای اندیشیده خواهد شد.


به گزارش چهاربهاران عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی کسور عصر دیروز در بازدید از مزارع سیل زده بخش «زرآباد» شهرستان کنارک بیان کرد: برآورد خسارت‌های ناشی از سیل توسط سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با دقت بسیار بالای صورت گرفته که حدود ۷۵۰ میلیارد تومان خسارت تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی افزود: از ۲۰ هزار هکتار زراعت، ۱۲ هکتار سبزی و صیفی جات بوده و نزدیک به ۸ هزار هکتار نیز باغ از بین رفته که از این ۸ هزار، پنج هزار مربوط به محصول موز بوده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سیل اخیر متأسفانه نزدیک به هشت هزار دام سبک و سنگین تلف شده است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب اخیر به تأسیسات آبی، قنات‌ها و چاه‌های کشاورزی نیز خسارت سنگین وارد کرده است، بیان کرد: دولت طبق مصوبات تمامی موارد را به صورت جداگانه بررسی و بخشی از کمک‌ها بلاعوض، بخشی به صورت کارمزد کم درصد و بخشی از کمک‌ها هم به صورت نهال یا بذر است تا کشاورزی استان دوباره احیا شود.

فرماندار کنارک نیز در این بازدید با اشاره به حضور خیرین در مناطق سیل زده گفت: خیرین در کنار مردم، نگاه دوستی و پیوند ملی به وجود آوردند.

حمیدالدین یوسفی افزود: سیل اخیر خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها، راه‌های روستایی، سیل بنده‌ها و محلات مختلف شهرها وارد کرده است.

فرماندار کنارک تصریح کرد: اوج این خسارت‌ها در بخش «زرآباد» بود که به کشاورزی، دامداری و زیرساخت خسارات فراوانی شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454649

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454649/نابودی-۲۰-هزار-هکتار-زراعت-اثر-سیل-جنوب-سیستان-وبلوچستان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir