۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار:

هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونای در چابهار مشاهده نشده است

محمود حسین بر گفت: هیچ گونه مورد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان چابهار مشاهده نشده است.
هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونای در چابهار مشاهده نشده است
محمود حسین بر، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به انتشار پیامی در فضای مجازی مبنی بر ابتلا یک نفر به ویروس کرونای در چابهار بیان کرد: هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونای تاکنون در شهرستان چابهار مشاهده نشده است و این شایعه قویا تکذیب می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با پاکستان و مراودات مرزی ضرورت دارد، تیم های مبارزه با بیماری های واگیر در مرز های مشترک مستقر هستند.
 
مدیرشبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: نیروهای مستقر ما در مرز ها در حال رصد هستند و هیچ مورد ابتلایی که از مرزها وارد کشور شود گزارش نشده است.

مهران امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این خصوص گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در جنوب استان گزارش نشده است.
 
وی در پاسخ به شایعات روز گذشته برخی از کانالهای خبری نامعتبر مبنی بر شناسایی یکنفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا شهروندان منطقه بلوچستان و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مشاهده و یا گزارش نشده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: طی هماهنگی صورت گرفته با مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت خوشبختانه آمدگی لازم جهت مواجهه، شناسایی و اقدامات لازم بیماران احتمالی در مراکز معین وزارت بهداشت وجود دارد و در این خصوص جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی در خصوص این ویروس ادامه داد: یک ویروسی تنفسی جدید که علائم خاصی ندارد و شبیه آنفلوانزا که تب از علائم اولیه این ویروس است و شست وشوی دست ها و رعایت بهداشت فردی می تواند تا حدودی این بیماری را کنترل کند.

امینی فرد خاطرنشان کرد: از شهروندان خواستاریم هرگونه اخبار و اطلاعات موثق در حوزه بهداشت و درمان را صرفا از طریق روابط عمومی و رسانه های معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام/

 
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 454616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *