۰
فرماندار ویژه چابهار در حاشیه بازدید معاون و قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از مناطق سیلزده؛

ایجاد احداث شهرک صنعتی در بخش پلان/ از ساخت یه دستگاه عابر پیاده تا صدور کارت مبادلات مرزی برتی تجار محلی

رحمدل بامری گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق سیل زده شهرک صنعتی در بخش پلان ایجاد خواهد شد.
ایجاد احداث شهرک صنعتی در بخش پلان/ از ساخت یه دستگاه عابر پیاده تا صدور کارت مبادلات مرزی برتی تجار محلی
به گزارش چهاربهاران، رحمدل بامری فرماندار ویژه شهرستان چابهار در حاشیه بازدید معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از بخش پلان، منطقه عورکی و بازدید از مناطق سیل زده بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف این سفر شناسایی و احصاء مشکلات اهالی مناطق سیل زده و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تقویت معیشت و ارائه برنامه جهت ایجاد مشاغل جایگزین برای اهالی برنامه ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به درخواست رفع مشکل تردد دانش آموزان منطقه پلان از رودخانه کاجو، افزود: تقبل هزینه ساخت سه دستگاه پل عابر پیاده فلزی برای تسهیل تردد دانش آموزان بخش پلان راستای تحقق مسئولیت اجتماعی نهادهای دولتی انجام می شود.
 
فرماندار چابهار ادامه داد: تامین کالای اساسی به میزان هزار و پانصد تن کالای اساسی شامل شکر، برنج، روغن خوراکی برای سیل زدگان منطقه دشتیاری به صورت رایگان داده شود.
 
وی گفت: نهاده دامی برای دامداران منطقه سیل زده به میزان ۵۰۰ تن تامین شود.
 
بامری افزود: توزیع بیست هزار دفترچه دانش آموزی برای کمک به دانش آموزان مناطق سیل زده که برنامه توزیع آن از طریق آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.
 
به گفته فرماندار چابهار؛ دستور قائم مقام وزیر برای صدور کارت مبادلات مرزی (پیله وری) برای متقاضیان و تجار محلی ساکن در مناطق سیل زده به ویژه ساکنین بخش پلان برای واردات دام سبک مولد از طریق مرز ریمدان انجام شود.
 
وی با اشاره به پیگیری برای احداث ناحیه صنعتی در بخش پلان خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل کشاورزی منطقه دشتیاری و ظرفیت مرز ریمدان و ضرورت همپوشانی و استفاده بهینه از این دو ظرفیت اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق سیل زده ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 454609
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *