در پی سیل اخیر جنوب سیستان و بلوچستان؛

اقدامات فوری برای احیای بزرگ‌ترین سایت پرورش میگوی کشور در چابهار

2 بهمن 1398 ساعت 7:33

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بزرگترین سایت پرورش میگو در کشور در جریان سیل اخیر خسارات زیادی متحمل شده است و اقدامات لازم به منظور پیگیری جهت فعالیت مجدد این مرکز باید در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش چهاربهاران، علیرضا رفیعی‌پور پس از بازدید از سایت گواتر در چابهار پس از مشاهدات خود از وضعیت سایت گواتر در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای دوره جدید پرورش نیاز به اقدامات اساسی در تعمیر، اصلاح و بازسازی قسمت های تخریب شده است.

وی با بیان اینکه سایت گواتر با چهار هزار هکتار وسعت بزرگترین سایت پرورش میگو در کشور است و تا پیش از این خسارت سیل ۲۶۰۰ هکتار از مساحت مفید آن به بهره‌برداری رسیده بود، افزود: بر اساس آمار موجود پارسال ۶۸۰ هکتار از مساحت مفید سایت زیرکشت بود که منجر به تولید ۱۶۰۰ تن میگو شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه بر اساس سرمایه‌گذاری انجام شده برای سالجاری تولید۳۰۰۰ تن میگو آماده سازی اولیه زمینه شده بود که با بارندگی شدید اخیر این سایت به زیر آب رفته و گل و لای زیادی در سایت مشاهده می شود، گفت: با رشادت و همکاری تمام ارگان های مسئول در این استان و همچنین همکاران سازمان شیلات، لایروبی لازم در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

وی گفت: بروز و شیوع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، یک تهدید جدی در شرایط وقوع سیل در منطقه است.

رفیعی‌پور ضمن تأیید همه کمبودها و مشکلات موجود، خاطرنشان کرد: در این سیل یا سیل های اوایل سال جاری در کشور بخش‌های کشاورزی کشور خسارات جدی متحمل شدند اما در کنار همه این مشکلات، به واسطه اقدامات خوب ملت، دولت، نیروهای نظامی و انتظامی توفیق های خوبی در زمینه دامپزشکی حاصل شد که می تواند مایه خشنودی، قوت و قدرت برای ادامه خدمت به مردم و مرزداران عزیز ما در این استان باشد.

انتهای پیام/


 


کد مطلب: 454608

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454608/اقدامات-فوری-احیای-بزرگ-ترین-پرورش-میگوی-کشور-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir