لزوم توجه به کتابخوانی در مناطق کم برخوردار جنوب شرق کشور/ علم و دانش عامل اصلی پیشرفت در گام دوم انقلاب

29 دی 1398 ساعت 7:40

توجه به علم و دانش در جنوب شرق کشور می تواند باعث توانمندی و توسعه همه جانبه شاخص های مورد نیاز بویژه در جنوب سیستان و بلوچستان شود.


به گزارش چهاربهاران امروز جوامعی که ادعای توسعه می کنند در حقیقت با استفاده از علم، دانش و فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی به این مهم دست یافته اند به طوری که برخلاف تصورات فسق، فجور و ابتذال را با نام آزادی برای رسیدن به توسعه به تصویر می کشند.

دانش علاوه بر توسعه کشور باعث افزایش سواد اجتماعی و فرهنگی در زمینه های مختلف می باشد، شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به کمبود امکانات آموزشی می طلبد تا عموم مردم بیشتر به سمت مطالعه و کتابخوانی سوق پیدا کنند.

شهرستان چابهار به دلیل پراکندگی جمعیت در روستاها و کمبود امکانات آموزشی، تعصبات عدم دسترسی به کتاب از سرانه استاندارد کتابخوانی نسبت به سایر مناطق کمتر برخوردار می باشد.

مهم ترین علل پیشرفت در جوامع غربی استفاده از علم و دانش در تکنولوژی می باشد که این مهم در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته شده است بدین گونه می طلبد تا توجه دولت به افزایش شاخص های مطالعه در جنوب سیستان و بلوچستان چه به لحاظ آموزشی و چه به لحاظ مطالعه آزاد و عمومی مردم افزایش یابد.

رئیس اداره فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه در سیستان و بلوچستان ضروری است علاوه بر فرهنگ‌سازی از ظرفیت‌های مختلف برای محور قرار دادن کتابخوانی بهره‌ گرفت.

محمد امین محمدی با بیان اینکه کتاب الگوی مهمی برای پیشرفت در روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان می باشد تاکید کرد: چابهار که در محور توسعه شرق کشور قرار دارد می طلبد تا مردم با مطالعه روزانه کتاب علاوه بر تاثیر شگرفی که در زندگی روزمره خود می گذارند باعث پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب شوند.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در سیستان و بلوچستان ۱۱ دقیقه می باشد ادامه داد: روستای رمین چابهار توانمندی بسزایی در کتابخوانی دارد به طوری که چندین باشگاه كتاب خوانی فعال دارد و صدها كودك و نوجوان كتاب خوان در كنار درس خواندن همواره به خواندن کتاب های متفرقه روی آورده اند خود جای خوشحالی است.

محمدی تصریح کرد: چابهار در مجموع داراي چهار كتابخانه شامل فاطمه زهرا(س)، ساحل، گلشهر و نگور دشتياری می باشد و بيش از ۱۰ كتابخانه ديگر به صورت خودجوش و داوطلبانه توسط علاقه مندان در مناطق مختلف روستایی احیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: كتاب خوانی بهترين و نزديك ترين راه رسيدن به اهدف انسان ها است و بايد بيش از پيش مورد توجه همه مسوولان و مردم باشد، افزايش سرانه فضای كتابخوانی در جنوب سیستان و بلوچستان مورد تاكيد است و بايد كتابخانه ها به كتاب های روز و متناسب با نياز جامعه مجهز شوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454597

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454597/لزوم-توجه-کتابخوانی-مناطق-کم-برخوردار-جنوب-شرق-کشور-علم-دانش-عامل-اصلی-پیشرفت-گام-دوم-انقلاب

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir