در شورای اداری سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

تسریع رسیدگی به آسیب دیدگان سیل/ از تخصیص ویژه اعتبارات برای حل مشکلات سیلزده ها تا ساخت مسکن روستایی

24 دی 1398 ساعت 17:07

در شورای اداری سیستان و بلوچستان مطرح شد؛ رسیدگی به آسیب دیدگان سیل و تامین امکانات موردنیاز توسط مسئولین تسریع شود.


به گزارش چهاربهاران، استاندار سیستان وبلوچستان روز سه‌شنبه در شورای اداری سیستان وبلوچستان گفت: تمامی دستگاه ها باید بسیج شوند تا به نیازهای اساسی سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان رسیدگی شود.

 
احمدعلی موهبتی با اشاره به ضرورت تخصیص ویژه اعتبارات برای حل مشکلات روستاها و پیگیری مسائل مهم سیلزدگان افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تخصیص به موقع اعتبارات و کاهش مشکلات و تامین زیرساخت‌ها از خواسته‌های مردم این منطقه است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در ادامه جلسه بیان کرد: برق برخی روستاهای دچار سیل در جنوب سیستان و بلوچستان را قطع کردیم تا مردم در اثر سیل و بارندگی دچار برق گرفتگی نشوند.

وی افزود: سیل امسال سیستان و بلوچستان از مهر تاکنون بیش‌از ۴۵ برابر سال قبل بوده و خسارت‌های زیادی داشته که نیاز است براساس کار کارشناسی برای چنین مواردی آماده باشیم.
 
رییس اورژانس کشور با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق آسیب دیده ادامه داد: تعداد سه بالگرد برای جابجایی بیماران اختصاص یافته و تعداد پزشکان و کادر بهداشتی درمانی نیز افزایش پیدا کرده است.
 
پیر حسین کولیوند افزود: از بسیاری از روستاهای سیلزده بازدید کردیم که بیشتر مشکلات آنها نبود موادغذایی و لوازم ضروری زندگی بود که باید تامین تا مردم دچار بیماری نشوند.
 
وی گفت: مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به خوبی در منطقه در حال انجام است و امیدواریم مسئولان با حضور به موقع موارد را پیگیری کنند.
 
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم این منطقه شغل اندک کشاورزی و دامداری را داشته‌اند و هم‌اینک با سیل اخیر کشاورزی و دامپروری آنان نابود شده است.
 
عبدالغقور ایرانژاد با تاکید بر اتمام پروژه‌های راه، آب، تلفن و اینترنت در چابهار گفت: این پروژه های نیمه تمام برای جنوب استان ضروری است وباید هر چه سریعتر تکمیل شوند.
 
معاون بازسازی بنیادمسکن کشور با اشاره به اینکه خانه های مسکونی بسیاری از روستاییان خراب شده است ادامه داد: برای بازسازی خانه‌های مسکونی در نقاط سیلزده آمادگی داریم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
 
عزیزالله مهدیان افزود: تمام خانه‌های غیراستاندارد باید به خانه مناسب تبدیل شوند و امیدواریم مسکن مردم روستایی مقاوم شود.
 
وی بیان کرد: ۱۱ هزار واحد مسکونی در سیستان وبلوچستان در حال ساخت است که تاکید ما بر تکمیل هر چه سریعتر آین واحدهاست.

جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اردکانیان وزیر نیرو، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی نماینده ولی وفقیه در استان و امام جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه  اهل سنت زاهدان، بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری _ صنعتی چابهار، نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان و استانی، مدیران و مدیر کل های شهرستانی و استانی در محل سالن همایش های منطقه آزاد برگزار شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454583

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454583/تسریع-رسیدگی-آسیب-دیدگان-سیل-تخصیص-ویژه-اعتبارات-حل-مشکلات-سیلزده-ساخت-مسکن-روستایی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir