۰
به همت سبزپوشان نظام در جنوب سیستان و بلوچستان؛

1500 بسته غذایی بین سیل زدگان 25 روستا توزیع شد/ از توزیع مواد غذایی بین سیل زدگان تا بکارگیری قایق های سپاه در مناطق سیل زده

سرهنگ محمدعلی پوراحمدیان گفت: ارسال 1500 محموله کمکی به مناطق سیل زده در دو روز اخیر و ارسال بسته های غذایی از جمله اقدامات سپاه شهرستان در روستاهای درگیر سیل است.
1500 بسته غذایی بین سیل زدگان 25 روستا توزیع شد/ از توزیع مواد غذایی بین سیل زدگان تا بکارگیری قایق های سپاه در مناطق سیل زده
به گزارش چهاربهاران، در روزهای اخیر و بر اثر بارندگی‌های مداوم در جنوب سیستان و بلوچستان شهرهای زیادی درگیر سیل، قطعی آب و برق و انسداد راه های مواصلاتی شده‌اند، در این شرایط، نهادهای نظامی از جمله سپاه و ارتش با حضور به موقع و موثر خود در مناطق سیل‌زده، آسیب‌ها را به حداقل رساندند.
 
راه‌های مواصلاتی نزدیک به 200 روستا برای مدت زمانی به صورت کامل قطع شده بود که با کمک نیروهای مردمی بومی، دولتی و نظامی مجدداً بازگشایی شد.
 
فرمانده سپاه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: تمام تلاش ما بر این است تا مردمی که در شرایط سخت معیشتی ناشی از فشار های اقتصادی، گرفتار آن بودند را به حداقل رسانده و همیار و همدرد آنان باشیم.

سرهنگ پاسدار محمدعلی پوراحمدیان با اشاره به اعزام، مشارکت و نقش آفرینی در مقابله با سیل و خدمت رسانی به مردم در شهرها و روستاهایی که با پدیده سیل مواجه هستند افزود: ظرفیت سازی های لازم را در کنار سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های امدادی فراهم کرده‌ایم تا خدمات مطلوب به روستاییان انجام شود.
 
وی ادامه داد: نیروهای امدادی بسیج برای مقابله با بحران به صورت عملی وارد میدان شدند از توزیع مواد غذایی بین سیل زدگان تا بکارگیری قایق های سپاه برای نجات جان مردم محاصره شده در سیل بخشی از اقدامات امدادی سپاه بود.
 
پوراحمدیان با اشاره به اقدامات برجسته نیروهای سپاه و بسیجیان در جریان سیل چند روز، جمع آوری کمک های مردمی، فراهم کردن امکانات ترابری و ارسال و توزیع کمک ها در منطقه را از جمله اقدامات سپاه در سیل برشمرد و تصریح کرد: اعزام نیروهای بسیجی و گروه های جهادی به منظور ارائه خدمات میدانی و همکاری با ارگان های دولتی، برقراری امنیت و نیز کمک‌رسانی به مردم در اسکان، تغذیه و پاکسازی منازل از دیگر اقداماتی است که طی چند روز اخیر در مناطق سیل زده صورت پذیرفته و همچنان ادامه دارد.
 
وی گفت: 26 گروه جهادی، اعزام نیروهای بسیجی روستایی و فروند بالگرد سپاه برای کمک به سیل زدگان وارد مناطق سیل‌زده شده‌اند در حال خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به محموله های کمکی که شامل؛ 1500 بسته غذایی، دو هزار نان گرم، 600 بسته آب معدنی
700 پرس غذای گرم است گفت: ارسال محموله های کمکی به مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد و در روزهای دیگر نیز کمک ها ارسال می شود.
 
فرمانده سپاه چابهار با اشاره به مهم ترین نیازمندی های سیل زده افزود: رول پلاستیک، موکت، پتو، چادر، بسته غذایی، انواع کنسرو و آب معدنی از مهم‌ترین اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان سیل‌ است.

وی ادامه داد: بخشي از اجناس كمكي،­ رسيده و بايد مديريت توزيع امكانات را به خوبي انجام دهيم كه گام مهمي در جهت كاهش مشكلات مردم است.
 
پوراحمدیان خاطرنشان کرد: انتقال مردم از محله های پرخطر به مناطق امن، کمک به اسکان موقت، تامین تغذیه و البسه و ارائه خدمات بهداشتی و در مناطق سیل زده به ویژه در منطقه دشتیاری از جمله موضوعاتی بوده است که طی روزهای گذشته و آینده دستور کار سپاه در روستاهای تحت تاثیر سیل خواهد بود.

انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 454579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *