۰

سه دهه انتظار روستانشینان چوکات بالا بخش پلان برای آسفالت دو کیلومتر/ وقتی وعده مسئولان به مقصد نمی‌رسد

جاده روستای چوکات با طول دو کیلومتر و ۳۰۰ متر علاوه بر آنکه جاده مستقیم روستای چوکات ها می باشد جاده مواصلاتی ۳۰ پارچه آبادی حوزه بخش پلان به فازهای یک و دو آن بخش و روستاهای دهستان مجاور است.
سه دهه انتظار روستانشینان چوکات بالا بخش پلان برای آسفالت دو کیلومتر/ وقتی وعده مسئولان به مقصد نمی‌رسد
به گزارش چهاربهاران، توجه به راه‌های روستایی به عنوان یک کار زیربنایی زمینه را برای دستیابی به هدف بهبود معیشت روستاییان فراهم می‌کند، اما مهم‌ترین مسأله در بحث اصلاح راه‌های روستایی جلب مشارکت مردم در تمام مراحل برنامه است.

راه روستایی موجب بهبود وضعیت کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان می‌شود و تمایل آن‌ها را به زندگی در این مناطق افزایش می‌دهد.

متاسفانه با گذشت بیش از ۳ دهه از اولین زیرساخت در جاده روستای چوکات فقط در حد شن ریزی بسیار معمولی و غیر قابل تردد همچنان بدون آسفالت مانده است.
 
با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد شوهای انتخاباتی و فعالیت روز افزون احزاب و گروه‌های سیاسی و کاندیداهای احتمالی در این روستاها هستیم اما مردم خسته از وعده‌های بی‌ثمر هستند.
 
شهردار بخش پلان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به محرومیت مردم منطقه بیان کرد: مردمان روستای چوکات از توابع بخش پلان علاوه بر نامناسب بودن جاده، از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی نبود بهداشت مناسب و کمبود فضای آموزشی گرفته تا عدم فراهم نبودن مکان تفریحی، فرهنگی، ورزشی و آنتن‌دهی نامناسب خطوط تلفن‌همراه رنج می‌برند.
 
محمد جدگال ادامه داد: جاده دسترسی به این منطقه نامناسب بوده به ‌طوری‌که دست‌انداز و چاله‌چوله‌های این جاده، روستانشینان و رانندگان منطقه را با مشکلات فراوان روبه‌رو کرده است.
 
وی افزود: راه روستایی برای توسعه یک منطقه از اهمیت والایی برخوردار است و دولت‌ باید تلاش کند با توسعه راه و اهمیت به زیرساخت‌های روستایی جلوی مهاجرت مردم به شهر گرفته شود.
 
شهردار پلان با اشاره به اینکه این بخش ازنظر راه دسترسی عقب‌مانده است تصریح کرد: این جاده های خاکی از حداقل استانداردهای لازم برخوردار نیست و هنوز هم راه ارتباطی بسیاری از جاده‌های این بخش خاکی و حتی زیرسازی آن انجام‌نشده است تردد با وسیله نقلیه متحمل هزینه می باشد و بدلیل وضعیت نامناسب گاها مردم روستاها برای ایاب و ذهاب هزینه های غیر متعارفی را پرداخت می کنند.

وی گفت: از طرفی چون این جاده در مسیر رودخانه قرار دارد در موقع بارندگی دسترسی به مراتب سخت شده و امکان حضور دانش آموزان در سر کلاس درس وجود ندارد.

جدگال ادامه داد: در این شرایط اگر برای اهالی روستا مشکلی به وجود بیاید امکان دسترسی دستگاه‌های خدمات‌رسان به داخل روستا فراهم نیست و اگر فراهم شود به سختی خواهد بود.
 
وی افزود: بر حسب پیگیری های صورت گرفته در سال ۹۴ و مطابق اذعان مسئولین راه روستایی این جاده قبل از سال ۱۳۹۰ باید آسفالت شده و تیک خورده است.

شهردار پلان اذعان کرد: ناظران بر این موضوع علاوه بر مسئولان راه و شهرسازی بخشدار وقت و شورای بخش بوده اند که این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت در سال ۹۵ مدیر کل راه و شهرسازی و مسئول راه روستایی جنوب استان از جاده بازدید و مشخص شد که جاده آسفالت نشده که یا مسئولان راه مقصر بوده و یا آنکه این پروژه در روستایی دیگر با تشابه نامی همسان کار شده است و باید پاسخگوی حقوق مردم باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: حق مردم روستای این نیست که برای آسفالت یک مسیر کوتاه روستایی چندین سال منتظر باشند و علاوه بر رفع مشکل اصلی هر ساله شاهد مشکلات جانبی دیگری در این مسیر باشند لذا درخواست می‌شود هر چه سریعتر نسبت به آسفالت این جاده روستایی اقدام شود.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 454536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *