۰
کارشناس امور سیاسی:

۹ دی به یکی از قله های تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد/ ناتوانی دشمن از انکار عظمت و حرکت مردم در نهم دی

مرتضی دهقان گفت: حماسه نهم دی‌ماه سال 88 از حرکت های پیش برنده و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی است که منعکس کننده هدایت و بیداری برای آیندگان در مقابله با کینه‌توزی‌های دشمنان قسم خورده ایران عزیز و چراغ راه عبور ایشان از گذرگاه‌های پیچیده و خطرناک تاریخی است.
۹ دی به یکی از قله های تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد/ ناتوانی دشمن از انکار عظمت و حرکت مردم در نهم دی
مرتضی دهقان کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به فتنه سال ۸۸ که یک نقطه عطفی بود در جنگ نرم دشمن علیه کشور ما بیان کرد: اتفاقات سال 88 به دلیل عدم تمکین به قانون بود؛ طی چندین ماه آشوب و اعتراض، وقایعی به وجود آمد که خسارت های زیادی به کشور زده شد.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ دعوت از بیگانگان برای براندازی نظام بود، افزود: این اعتراضات برای غلبه بر حریف و اعتراض به نتیجه انتخابات نبود؛ اگر به شعار های شورشگران دقت کنیم متوجه خواهیم شد که آنها دو رکن اصلی نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت نظام را نشانه گرفته بودند و به اصل ولایت فقیه حمله کردند و بعد هم عملا به جنگ با نظام اسلامی و مردم پرداختند.

کارشناس امور سیاسی ادامه داد: خوشبختانه تمام این جریانات با تدابیر حکیمانه رهبری و نیز هوشیاری مردم و ولایتمدار و انقلابی در ۹دی ۸۸ به پایان رسید؛ حضور پرشکوه، حماسی و میلیونی مردم در 9 دی ماه مشت محکمی بر دهان ابرقدرت ها، استکبار جهانی و فتنه گران داخلی و خارجی بود.
 
وی گفت: مردم با حضور خود در ۹ دی به سران فتنه اعلام کردند هر مسئله ای راهکار قانونی خود را دارد و اجازه نمی دهند دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران به بهانه مسائلی مثل انتخابات، مقدسات ملت ایران را مورد تهاجم خویش قرار دهند.

دهقان تصریح کرد: اینکه هر کسی که از کمترین فهم سیاسی برخوردار باشد می داند که سران فتنه هنوز بر سر مواضع خود هستند، یقینا مسببان حوادث سال ۸۸ مجرمند و باید طبق قانون با آنها برخورد شود و کسانی که ندای رفع حصر سر می دهند دنبال فتنه ای دیگرند.

وی به بصیرت در شناخت دشمن شناسی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: اگر شناسایی دشمن بدرستی صورت گیرد، می توان در رویارویی با فتنه، ویژگیهای مختلف دشمن اصلی، توطئه ها و نقاط ضعف و قوت و مراکز و منابع و امکانات آن را به خوبی شناخت و بانیان فتنه در سال 88 اکنون حامی توطئه اقتصادی در سال 98 هستند که به دروغ ادعای حمایت از طبقه مستضعف می کنند که باید در این خصوص با شناخت راه حقیقی و داشتن راهبری امین بتوان مسیر پر آسیب فتنه را با امنیت گذراند
 
این کارشناس امور سیاسی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی برای مردم، عمل بر حسب تکلیف بود اذعان کرد: ۹ دی بازتولید حماسه امام حسین(ع) در عاشورای ۶۱ هجری است، مردم در آن روز نشان دادند که نخبگان حقیقی هستند و روز بیداری و خروش و حضور ملتی است که به مقدساتش، نظامش و سالار شهیدانشان توهین شده بود و کاسه صبرشان لبریز گشته بود.
 
به گفته وی؛ چقدر زیبا فرمود امام این ملت که 9 دی 88 در تاریخ ماند و چگونه ممکن است از یاد برود اجتماع باشکوه و بی نظیری که در غبار آلود ترین فضای رسانه ای و سیاسی چون بارانی سیل آسا تمام داشته های ستمکاران و مزدوران داخلی و خارجی را شست و برای همیشه تاریخ بدخواهان ملت را به زباله دانی تاریخ فرستاد.

دهقان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «حوادث بعد از انتخابات را عده‌ای از روی نادانی و محاسبه غلط ایجاد کردند، دشمن بهانه کرد، شاید بتواند جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند؛ اما برعکس شد؛ همین حوادث موجب قدرت جمهوری اسلامی شد» خاطرنشان کرد: این حوادث منعکس کننده هدایت و بیداری برای آیندگان در مقابل با کینه توزی دشمنان قسم خورده ایران است..

انتهای پیام/
 
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 454534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *