یادداشت/ عبدالباسط اسلامی

مسئولیت اجتماعی که در چابهار مغفول مانده است

5 دی 1398 ساعت 8:54

مسئولیت اجتماعی مربوط به همه شرکت‌ها ، اداره کل و سازمانهای که در چابهار مستقر هستند مربوط می شود ولی این اداره کل ها و شرکت ها بزرگ چشم خود را به این وظیفه خود بسته‌اند.


به گزارش چهاربهاران، تحقق توسعه‌ پایدار مستلزم پایبندی عمومی به اصول هدايت و مداخله‌ مسئولانه در اجتماع و محیط زیست است.

منشور مسئولیت اجتماعی وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌هاي تابع؛ وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک شهروند سازمانی، به اهمیت آثار و پیامدهای اقدامات خود در اجتماعات انسانی و محیط زیست آگاه بوده و به موجب منشور حاضر پایبندی‌اش را به اصول و ارزش‌های اساسی هدايت و مداخله‌ی مسئولانه در حوزه‌ ماموریت و وظایف خود و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه اعلام می‌دارد.

 
مسئوليت‌هاي اجتماعي در ارتباط با جامعه
 
در راستای توسعۀ اجتمای محلی و کمک به حل چالش‏های اجتماعی: مشورت با نمایندگان گروه‏های محلی و نهادها و سازمان، در تعیین الویت‏ های مرتبط با سرمایه ‏گذاری اجتماعی و فعالیت‏های توسعه جامعه است.
 
از بهره ‏مندی گروه‏های آسیب‏ پذیر از منابع حاصل از سرمایه ‏گذاری اجتماعی و فعالیت‏های توسعه‌ای اطمینان حاصل شود.
 
با انجمن‏های محلی و سازمان‏های مردم‌نهاد با هدف جلب مشارکت آنها در افزایش رفاه عمومی و توسعه اجتماعات محلی همکاری شود.
 
در الویت قرار دادن؛ همکاری و مشارکت قراردادن تامین‌کنندگان، تهیه‏ و توليدکنندگان محلی محصولات و خدمات، آموزش مهارت‏ها و توانمندسازی جامعه محلی بویژه زنان و جوانان بسیار اهمیت دارد.
 
 از ميراث تاريخي و فرهنگی و احترام به فرهنگ‏های محلی و سنت‏های فرهنگی حفظ و حراست شود.

پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی در اقدامات و فعالیت‏ها و ارزیابی سالانۀ آن رعایت شود.
 
پرهيز از هرگونه اقدامي كه منجر به فروپاشي اجتماع محلي شده و مهاجرت‌هاي گسترده را موجب مي‌شود، تداوم سكونت در مكان را مختل مي‌سازد و يا پديده خانه‌بدوشي را گسترش مي‌دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454514

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454514/مسئولیت-اجتماعی-چابهار-مغفول-مانده

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir