صادرات محصول گوجه فرنگی به کشورهای حوزه خلیج فارس

5 دی 1398 ساعت 8:40

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه گفت: بخش اعظم گوجه‌فرنگی تولید شده در میرجاوه بدلیل کیفیت بالای محصول به خارج از کشور شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.


به گزارش چهاربهاران، محسن کهرازهی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: امسال  ۲۱هکتار گلخانه در شهرستان به زیر کشت انواع محصولات گلخانه‌ای رفته که نسبت به سال گذشته ۳هکتار افزایش یافته است.
وی افزود:  بیش از ۸۰ درصد گلخانه های شهرستان زیر کشت گوجه‌فرنگی است وبخش اعظم گوجه‌فرنگی تولید شده بدلیل کیفیت بالای محصول به خارج از کشور شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه با اشاره به اینکه در گلخانه های میرجاوه علاوه بر گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای وبادمجان نیز تولید می‌شود گفت: با ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار ، ۵هکتار گلخانه جدید در شهرستان میرجاوه در حال احداث است که با به تولید رسیدن آنها سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای میرجاوه به ۲۶هکتار افزایش خواهد یافت.
وی بیان داشت: برای ایجاد وتوسعه گلخانه به متقاضیان تسهیلات کم بهره با باز پرداخت طولانی مدت پرداخت ودر اسرع وقت نسبت به صدور موافقت اصولی آنان اقدام خواهد شد.
کهرازهی تاکید کرد: به دلیل اینکه بیشترین سطح گلخانه شهرستان میرجاوه در بخش لادیز و در دامنه جنوبی تفتان قرار دارد و دمای آن منطقه ۶الی ۷ درجه پایین تر از شهر میرجاوه است  ومیزان سوخت آنان مانند مناطق گرمسیری محاسبه می‌شود ضروری است  شرکت فرآورده های نفتی بمنظور حمایت از کشاورزان وجلوگیری از کاهش تولید نسبت به افزایش سهمیه سوخت گلخانه داران اقدام کند.
شایان ذکر است: در گلخانه های شهرستان میرجاوه بیش از ۶هزار تن انواع محصول تولید و ۵۰۰نفر بطور مستقیم وغیر مستقیم در این امر مشغول فعالیت هستند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 454513

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454513/صادرات-محصول-گوجه-فرنگی-کشورهای-حوزه-خلیج-فارس

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir