۰

خارج کردن ۳۰ تکه سنگ از کلیه بیمار چابهاری

از درون کلیه یک بیمار 34 ساله چابهاری30 تکه سنگ بزرگ و کوچک با عمل جراحی در بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان خارج شد.
خارج کردن ۳۰ تکه سنگ از کلیه بیمار چابهاری
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام علی (ع) چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: سنگ های متعدد و شاخ گوزنی از قاتلین خاموش کلیه ها محسوب که با کاهش عملکرد کلیه باعث از کار افتادگی این عضو حیاتی بدن میشوند.

پوریا رضوانی افزود: بیمار جوان ۳۴ ساله با سنگ های متعدد و شاخ گوزنی و کلیه بسیار متورم با هیدرونفروز شدید در اثر انسداد لگنچه و کالیس های کلیه به مدت طولانی مراجعه کرد.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده کاهش کارکرد کلیه راست در اسکن هسته ای و نازک شدن ضخامت پارانشیم در قسمتهایی از کلیه و کیست های بزرگ در سی تی اسکن رویت شد.

پزشک معالج بیمار گفت: بیمار بعد از انجام اقدامات اولیه و آمادگی های لازم به اتاق عمل فرستاده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از ۹۰ دقیقه جراحی بر روی کلیه بیمار، بیش از ۳۰ قطعه سنگ از کلیه خارج و ادراری احتباس شده در کلیه نیز از طریق ساکشن  خارج شد و کلیه به صورت کامل پاکسازی شدند.

رضوانی با اشاره به مراقبت های بعد از انجام عمل جراحی خاتطرنشان کرد: نوشیدن آب به میزان کافی در طول شبانه روز و پرهیز از مصرف نمک زیاد و توجه به نشانه های آغازین سنگ کلیه از جمله سوزش ادرار، وجود خون در ادرار، درد پهلو سبب جلوگیری از تشکیل چنین سنگ های بزرگ و تخریب کننده ای میشود و توصیه ما این است که آزمایشات منظم در فواصل زمانی مشخصی نیز فراموش نشود.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 454342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *