۰

افزایش صید در سیستان و بلوچستان با اجرای روش های نوین صیادی

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تحقيقات در توسعه صيد و صيادی و استفاده از روشهاي نوين صيد و كيفی سازی با توجه به ظرفيت ها و ذخاير فراوان شيلاتی استان بسیار حائز اهمیت می باشد.
افزایش صید در سیستان و بلوچستان با اجرای روش های نوین صیادی
محب علی سیستانی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: نقش آفريني تحقيقات در عرصه فرآوری و ايجاد محصولات با ارزش افزوده بيشتر باعث رشد جامعه صیادی در منطقه می شود و بایستی روش های نوین صیادی در دستور کار همه عوامل مربوطه باشد.

وی با بیان اینکه يكي از اهداف تحقيقات برآورد توده زنده انواع آبزيان در دريا مي باشد افزود: براي اين امر نياز است تا گشتهاي دريايي مستمر برای نمونه برداری گونه های دریایی منطقه توسط كشتي تحقيقاتي صورت پذيرد تا سازمان شيلات بر اساس آمارهاي كسب شده برنامه ريزي لازم را براي صيد و صيادي انجام دهد و اين مهم نيازمند همكاري جامعه صيادي مي باشد.

وي همچنين آمادگي خود را براي برگزاري دوره هاي آموزشي لازم براي جامعه صيادي استان در خصوص روشهاي نوين صيد اعلام و ادامه داد: حمل و نگه داري آبزيان و ايجاد محصولات با ارزش افزوده در تنظیم بازار نقش مهمی دارد همچنین برای توسعه روش های نوین صیادی بایستی تعدادی ار صیادان با حضور در گشت هاي تحقيقاتي دريايي از وضعیت منطقه مطلع باشند.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان تشریح کرد: اخیرا تفاهمنامه ای بين جامعه صيادي استان و توليدكنندگان كنسرو ماهي كشور در خصوص تثبيت قيمت تون ماهيان منعقد شده است که خروجی پر سودی برای براي كل زنجيره اين صنعت خواهد بود.

وي با بيان اينكه صيادان استان از تفاهم ايجاد شده خرسند می باشد تاکید کرد: در حال حاضر صیادان با اشتياق بيشتر جهت انجام صيادي عازم آبهاي دور مي شوند و همه طرف ها باید بر حفظ و تدوام اين تفاهمنامه همت خود را براي اجراي صحيح و حفظ آن بكار گيرند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 454335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *