حفاظت از ذخایر آبزیان سواحل چابهار و کنارک در دستور کار شیلات استان

22 مهر 1398 ساعت 10:54

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شیلات استان با کمک تعاوني هاي صيادي نقش نظارتي خود را تقويت نموده و در حفاظت از ذخاير آبزيان با سرعت و دقت بیشتری عمل خواهد کرد.


محبعلي سيستاني در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: توانمندسازي تعاونيهاي صيادي يكي از مهمترين برنامه ها و رويكردهاي ماست كه معاونت صيد با همكاري صيادان استان به صورت اختصاصی آن را در دستور كار خود قرار داده است تا هرچه زودتر اين مهم محقق شود.

وي با اشاره به تاثیر تعاونی ها در پیشرفت صید استان افزود: تعاوني ها بايد بيش از پيش ايفاي نقش نموده و ما آمادگي داريم خدماتي كه قابل واگذاري و ارائه خدمت به جامعه صيادي از سوي آنها باشد را به اين تعاوني ها واگذار نماييم.

وي با اشاره به آموزش صيادان تاكيد کرد: با هماهنگی های انجام شده تعاوني ها در اين خصوص نيز ورود نکرده و برگزاري اين دوره ها نيز توسط آنها صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: حدود هزار فروند لنج و هزار و ۵۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۵ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، هفت تیر چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال هستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454226

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454226/حفاظت-ذخایر-آبزیان-سواحل-چابهار-کنارک-دستور-کار-شیلات-استان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir