حمایت از صنایع کوچک سبب رونق تولید ملی و اشتغال پایدار می‌شود/ بهره برداری از واحد فرآوری و بسته بندی مواد پروتئینی در چابهار

17 مهر 1398 ساعت 9:32

فرماندار ویژه چابهار گفت: حمایت از صنایع کوچک می تواند باعث رونق اقتصادی جامعه شده و چرخ اقتصادی مملکت را بیش از پیش به حرکت درآورد.


به گزارش چهاربهاران، رحمدل بامری در آیین افتتاح این واحد فرآوری با اشاره به شناسایی و جذب سرمایه گذاران در جهت رونق بخشی به صنعت بیان کرد: صنایع کوچک یعنی جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، یعنی توسعه و گسترش بازار داخلی و در این میان نباید از حضور سرمایه گذاران غافل شد.

وی افزود: صنایعی که درآمدزایی و ایجاد اشتغال خوبی داشته و تاثیر مستقیم بر رونق تولید ملی دارند باید حمایت و موانع و مشکلات آنها برطرف شود.

فرماندار ویژه چابهار گفت: در صورتی که از صنایع کوچک حمایت شود می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کرده و در آینده جامعه نیز تاثیر داشته باشد.

بامری خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع کوچک علاوه بر اینکه به رونق تولید ملی مورد نظر مقام معظم رهبری کمک می‌کند سبب نجات جوانان ما نیز خواهد شد و مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و خانواگی نیز خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های دامی وجود بسته‌بندی تضمینی برای هویت‌دار شدن کیفیت و سلامت جنس بسیار ضروری است.

اولیاء میرلاشاری در مورد مزایای صنایع بسته‌بندی تصریح کرد: هر کدام از عضلات دام برای مصرف خاصی به کار می‌رود که سبب ایجاد تنوع غذایی می‌شود و بسته‌بندی عمر و ماندگاری محصول بیشتر می‌شود و هنگام مصرف، ضایعات وجود ندارد.

وی افزود: واحد فرآوری و بسته بندی مواد پروتئینی گوشت قرمز شرکت یخ افزا در زمینی به مساحت ۳۴۹۶ مترمربع با میزان اعتبار هزینه شده ۲۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

رئیس دامپزشکی چابهار ادامه داد: این واحد با ظرفیت سالانه ۲ هزار تن بسته‌بندی گوشت، ظرفیت اشتغال‌زایی 30 نفر را بصورت مستقیم و 5 نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.

واحد فرآوری و بسته بندی مواد پروتئینی (گوشت قرمز) شرکت یخ افزا با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیر جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان معاونین و کارکنان اداره فوق در محل شهرک کارگاهی چابهار برگزار شد.


 


کد مطلب: 454205

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454205/حمایت-صنایع-کوچک-سبب-رونق-تولید-ملی-اشتغال-پایدار-می-شود-بهره-برداری-واحد-فرآوری-بسته-بندی-مواد-پروتئینی-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir