جراحی کلیه و مجاری ادراری:

نخستین جراحی بازسازی مجرای ادراری در بیمارستان امام علی (ع) چابهار

16 مهر 1398 ساعت 11:29

جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: برای نخستین بار در بیمارستان امام علی(ع) شهرستان چابهار بازسازی مجرای ادراری قدامی به دنبال تروما بر روی بیمار ۴۰ ساله انجام شد.


محسن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به جراحی بازسازی مجرای ادراری در بیمارستان امام علی (ع) بیان کرد: این بیمار حدود ۷ ماه قبل به اورژانس بیمارستان با خونریزی مجرا بدون سابقه بیماری و جراحی قبلی ناشی از افتادن روی جسم سنگین از ارتفاع و عدم امکان ادرار کردن مراجعه می کند که اقدام به سونداژ می شود.

وی ادامه داد: در این مواقع امکان عبور سوند نمی باشد و با توجه به اینکه ما در این موارد با قرار دادن سوند از روی شکم در مثانه درمان بیماران را به صورت موقت انجام می دهیم و درمان قطعی ترمیم مجرا را سه تا شش ماه به تعویق می اندازیم جهت بیمار سوند از روی شکم در مثانه تعبیه شد.

متخصص اورولوژی افزود: پساز اینکه برای بیمار کاتتر سوپراپوبیک تعبیه شد در عکس برداری که۶ ماه بعد انجام شد با توجه به تنگی طولانی به دنبال پارگی قبلی مجرای ادراری تصمیم به بازسازی و ترمیم مجدد مجرای ادراری گرفته می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به طولانی بودن تنگی آمادگی های لازم جهت استفاده از مخاط دهان بازسازی مجرای بیمار صورت پذیرد و خوشبختانه برداشتن قطعه فیبروتیک در مجرای بولبر و آزاد کردن و بازکردن کورپوس ها و قطع لیگامان تری انگل دو سرمجرا به صورت tension free روی فولی سیلیکونی ۲۲f به هم رسید و بعد از اسپچوله کردن آناستوموز دو انتها با ۱۲ سوچور انجام گرفت و بیمار با حال عمومی خوب ۵ روز بعد از بیمارستان ترخیص شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 454202

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454202/نخستین-جراحی-بازسازی-مجرای-ادراری-بیمارستان-امام-علی-ع-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir