۰
جراحی کلیه و مجاری ادراری:

نخستین جراحی بازسازی مجرای ادراری در بیمارستان امام علی (ع) چابهار

جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: برای نخستین بار در بیمارستان امام علی(ع) شهرستان چابهار بازسازی مجرای ادراری قدامی به دنبال تروما بر روی بیمار ۴۰ ساله انجام شد.
نخستین جراحی بازسازی مجرای ادراری در بیمارستان امام علی (ع) چابهار
محسن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به جراحی بازسازی مجرای ادراری در بیمارستان امام علی (ع) بیان کرد: این بیمار حدود ۷ ماه قبل به اورژانس بیمارستان با خونریزی مجرا بدون سابقه بیماری و جراحی قبلی ناشی از افتادن روی جسم سنگین از ارتفاع و عدم امکان ادرار کردن مراجعه می کند که اقدام به سونداژ می شود.

وی ادامه داد: در این مواقع امکان عبور سوند نمی باشد و با توجه به اینکه ما در این موارد با قرار دادن سوند از روی شکم در مثانه درمان بیماران را به صورت موقت انجام می دهیم و درمان قطعی ترمیم مجرا را سه تا شش ماه به تعویق می اندازیم جهت بیمار سوند از روی شکم در مثانه تعبیه شد.

متخصص اورولوژی افزود: پساز اینکه برای بیمار کاتتر سوپراپوبیک تعبیه شد در عکس برداری که۶ ماه بعد انجام شد با توجه به تنگی طولانی به دنبال پارگی قبلی مجرای ادراری تصمیم به بازسازی و ترمیم مجدد مجرای ادراری گرفته می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به طولانی بودن تنگی آمادگی های لازم جهت استفاده از مخاط دهان بازسازی مجرای بیمار صورت پذیرد و خوشبختانه برداشتن قطعه فیبروتیک در مجرای بولبر و آزاد کردن و بازکردن کورپوس ها و قطع لیگامان تری انگل دو سرمجرا به صورت tension free روی فولی سیلیکونی ۲۲f به هم رسید و بعد از اسپچوله کردن آناستوموز دو انتها با ۱۲ سوچور انجام گرفت و بیمار با حال عمومی خوب ۵ روز بعد از بیمارستان ترخیص شد.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 454202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *