۰

خارج کردن سنگ ۵ سانتی متری از مثانه بیمار در چابهار

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام علی (ع) چابهار گفت: سنگ پنج سانتی متری از مثانه بیماری در چابهار خارج شد
خارج کردن سنگ ۵ سانتی متری از مثانه بیمار در چابهار
علی رضوانی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: بیمار آقای ۵۵ ساله به دلیل ابتلای طولانی مدت پروستات بزرگ خوش خیم و احساس درد شدید در ناحیه پایین شکم و مثانه به بیمارستان مراجعه میکند.
 
وی افزود: بیمار بلافاصله تحت انجام آزمایش ، سونوگرافی و سی تی اسکن قرار گرفته و مشخص شد سنگی در ابعاد ۵ سانتی متر در مثانه ایشان وجود دارد.
 
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه این سنگ در این ابعاد بسیار نادر است ادامه داد: این سنگ یکی از بزرگترین سنگ های مثانه خارج شده در نوع خود می باشد.

نوشیدن مایعات کافی و عفونت های کلیه را جدی بگیرید
 
وی با بیان اینکه عدم توجه به عفونت هاب ادراری، مصرف ناکافی مایعات و عدم پیگیری بیماری های مجاری ادراری توسط بیماران زمینه ساز به وجود آمدن چنین موارد نادری میشود خاطرنشان کرد: توصیه میکنیم مردم حتما مایعات را به مقدار کافی مصرف کنند و در صورت مشاهده مشاهده هرگونه بیماری و یا عفونت فورا برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رضوانی گفت: اگر مایعات کافی در طی روز می نوشید به طوری که به ندرت احساس تشنگی می کنید و روزانه حدود 6 فنجان و یا بیشتر ادرار بی رنگ یا زرد خیلی کم رنگ از شما دفع می شود پس می توانید متوجه شوید که دریافت مایعات شما کافی بوده است . اما گاهی رنگ ادرار از این محدوده خارج می‌شود توصیه می شود اگر متوجه وجود خون در ادرار شدید، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

این متخصص جراحی کلیه و مجاری خاطرنشان کرد: نشانه های هشدار دهنده بیماری های کلیوی و دستگاه ادراری عبارتند از فشار خون بالا، پیدایش خون با پروتئین در ادرار، کراتینین خون بالاتر از 2/1 میلی گرم در دسی لیتر در زنان و 4/1 میلی گرم در دسی لیتر در مردان، تکرار ادرار به ویژه در شب ، مشکل در ادرار کردن یا ادرار درد آور، تورم در چشم ها و دست ها و پاها است .

انتهای پیام/
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 454142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *