۰
یادداشت/

شکست پروپاگاندای دختر آبی؛ تداوم مقابله با مفسدان!

ماجرا از آنجا شروع شد که تعدادی از رسانه های زرد در فضای مجازی و البته چندین تن از سلبريتى های سطحی نگر در صفحات اجتماعی شخصی خود خبری را تحت هشتک دختر آبی کار کردند مبنی بر اینکه دختری جوان به دلیل اجازه نیافتن جهت ورود به ورزشگاه خود را آتش زده است!
شکست پروپاگاندای دختر آبی؛ تداوم مقابله با مفسدان!
به گزارش چهاربهاران، این خبر به دروغ بزرگ مبنی براینکه حکم حبس از سوی قوه قضائیه بدلیل فحاشی به مامورین انتظامی و حراست ورزشگاه برای این دختر جوان صادر شده است با موضع گیری نسنجیده چند تن از سیاسیون دولتی و البته دو تن از نمایندگان مجلس، خیلی زود تمام فضای مجازی و به تبع آن فضای حقیقی کشور را به خود متوجه کرد طوری که به تیتر اول اخبار و البته مهم ترین مسئله کشور خودنمایی کرد!

این حرکت هدفمند که به دنبال معطوف کردن توجهات کشور نسبت به موضوع خاص در اینجا ورود زنان به ورزشگاه بود به معنای اتم و اکمل خود یک پروپاگاندای جهت دار ميباشد. توضیح اینکه در پروپاگاندا که به معنی تبلیغات سیاسی است مبلغ و ارسال کننده خبر سعی در متوجه ساختن اذهان عمومی بر موضوعی خاص دارد تا اولا توجهات نسبت به مسائل اصلی و اولویت دار دیگر در کشور غافل گشته و ثانیا با معطوف ساختن مخاطبین بر مسئله ای که با دروغ بزرگنمایی شده است آنها را به سمت واکنش هایی احساسی، هیجانی و به دور از خرد و تعقل سوق بدهد! و در نتیجه این تغییر اولویت و واکنش های احساسی، مخاطبین را به سمت اهداف سیاسی خود مورد هدایت قرار میدهد!

پر واضح است تمام رسانه ها و سلبريتى ها و برخی سياسيون و حتی معاون امور زنان دولت فعلي و البته برخی رسانه های معلوم الحال خارج نشین که سعی در معطوف کردن اذهان عمومی بر مسئله دختر آبی بودند مشخصا خوب میدانند که ورود به ورزشگاه جزو آخرین اولویت های مرتبط با مشکلات امور زنان در جامعه فعلی ما نيز نبوده و حتما مسائل بسیار مهمتری از وضعیت بسیار ضعیف آموزشی و تحصیلی در برخي استانها مثل سیستان و بلوچستان گرفته تا وضعیف بسیار اسفناک معیشتی که بسیاری از بانوان شریف کشورمان را مجبور به انجام کارهاي نامتناسب همچون تاکسی رانی و ... کرده است برای رسیدگی وجود دارد.

اگر حساب مبلغان و برخی انتشاردهندگان که بصورت هیجانی و احساسی و البته سطحی نگرانه در این پروپاگاندای رسانه ای و جهت دار هضم شدند را از ایجاد کنندگان و گردانندگان اصلی این کار کثیف سیاسی جدا کنيم باید مدقّانه تحلیل کرد که هدف اصلی از ايجاد آن غافل کردن اذهان عمومی از کدامین موضوع مهم و اولویت دار کشور بوده است!

اگر نگاهی گذرا به اخبار مهم چند ماهه گذشته بیاندازیم با توجه به فروکش کردن مسئله برجام و معرفت عموم مردم به این که دیگر از مقوله برجام آبی برای معیشت و اقتصاد کشور گرم نمیشود و ناامیدی نسبت به سیاست برجاميزه کردن دیگر مسائل کشور مشخص میشود که پر اهمیت ترین موضوع داخلی که اتفاقا سويى از امید به تغییر شرایط بد اقتصادی کشورمان را نیز به ملت بازگردانده؛ مسئله برخورد قابل توجه قوه قضائیه کشور با مفسدان اقتصادی و بانکی همچون برخورد با مفسدان مدیران ایران خودرو و البته دختر وزیر دولت حاضر ، یعنی شبنم نعمت زاده و بسیاری از پرونده های کلان و قابل توجه در این زمینه بوده است!

این اقدامات بسیار دقیق و انقلابی قوه قضائیه که پس از ریاست آیت الله رییسی بر این قوه مورد توجه ملت شریف ایران قرار گرفته است ظاهرا به مذاق برخی از گردانندگان پروپاگاندای دختر آبی خوش نیامده و شاهد آن بودیم که در راس این تبلیغات سیاسی دروغ سعی میشد تا هجمه ها را بر قوه تاثیر گذار قضائیه عمومی کند و در نتیجه با قرار دادن قشر خاصی از مخاطبین هیجان زده در مقابل این قوه آن را نسبت به انجام وظایف حساس خود یعنی مقابله و برخورد با مفسدان اقتصادی و دانه درشت های متخلف که فی نفسه به حمایت عمومی ملت نیز نیازمند است ناکارآمد کرده و وادار به عقب نشینی کند!

اما سره این ماجرا خیلی زود از ناسره آن شناخته شد و دروغ بزرگ مبنی بر صدور حکم بازداشت دختر آبی توسط قوه قضائیه و البته پدر بزرگوار و با بصیرت ایشان خیلی زود کذب اعلام گردید و روسیاهی این قضیه بر آتش بياران معرکه و خرس خاله های سیاسی و رسانه ای ماند! و البته که قوه قضائیه با علنی کردن و برخورد قاطع درخصوص پرونده دختر وزیر، یعنی شبنم نعمت زاده بار دیگر بر اتخاذ مواضع انقلابی و برخورد قاطعانه خود با مفسدان اقتصادی که طبق منویات مقام معظم رهبری یکی از اصلی ترین دلایل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور هستند تاکید کرد!

مرتضی دهقان کارشناس امور سیاسی
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 454126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *