مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چابهار در مراسم خطبه خوانی روز غدیر:

عید غدیر بزرگترین عید اسلامی است/ غدیر در مکتب ما نمادی از موضوع امامت و ولایت است

29 مرداد 1398 ساعت 13:58

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چابهار گفت: عید غدیر از اعیاد بزرگ و مهم مسلمانان و بخصوص شیعیان است و واقعه رخ داده در آن، چیزی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کنیم.


به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد قنبری پاد در مراسم خطبه خوانی غدیر خم در مسجد امام حسین علیه السلام چابهار با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم بیان کرد: برطبق روایات، عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است چون در این روز کافران مایوس شدند.

وی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) در روز غدیر با عبارات مختلف به ولایت امام علی (ع) تاکید کردند و طرح مساله جانشینی و بیان فضایل حضرت علی و اهل بیت (ع) قسمت بیشتر سخنرانی حضرت محمد (ص) در روز غدیر بود و حضرت چندین بار بر آن تاکید کردند.

وی ادامه داد: در واقعه غدیر پیامبر(ص) از همگان خواستند که با حضرت علی(ع) بیعت کنند و ایشان را به جانشینی خود انتخاب کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چابهار گفت: اگر چه غدیر به آن تکه از زمین که واقعه ولایت و امامت در آن شکل گرفت، اطلاق می شود؛ اما در واقع غدیر یک مفهوم است که باید آن را بهتر بشناسیم.

وی با تاکید بر اهمیت گرامیداشت عید غدیر خم گفت: این روز مهمترین روز مومنان و مایه زندگانی و استمرار رشد دین مبین اسلام است.

وی تصریح کرد: آیه ۶۷ سوره مائده معروف به آیه تبلیغ از آخرین آیات نازل شده قرآن بر پیامبر(ص) است که  طبق این آیه، بر پیامبر اسلام (ص) تکلیف شد پیامی را به مردم ابلاغ کند که اگر در رساندن آن کوتاهی کند رسالت پیامبری خود را به انجام نرسانده است و آن پیام همان جانشینی پس از خود یعنی ولایت امیرالمومنان علی (ع) است.

حجت السلام قنبری با اشاره به اهمیت غدیرخم برای پیامبر اکرم(ص) افزود: وقتی که حضرت رسول در مورد کوچکترین موارد دین از قبیل پوشش، آداب و رفتار و حتی آداب مستراح صحبت کرده اند آن وقت در مورد جانشین خود بر روی زمین حرفی نمی زند! مسلما عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان می باشد.

وی غدیرخم را بزرگترین عید مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: مسلما در چنین روزی بسیاری از مسلمانان حاجت روا شده و عیدی خود را از مولای متقیان دریافت می‌کنند همچنان که پیامبر اعظم (ص) فرمودند بعد از من هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454046

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454046/عید-غدیر-بزرگترین-اسلامی-مکتب-نمادی-موضوع-امامت-ولایت

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir