ممنوعیت ارجاع والدین و دانش آموزان به فروشگاه های خاص البسه چابهار

24 مرداد 1398 ساعت 9:35

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار گفت: ارجاع والدین و دانش آموزان توسط مدارس به فروشگاه های خاص و سفارشی برای خرید لوازم التحریرو لباس فرم با هدف کاهش فشار بر اقشار کم درآمد ممنوع شده است.


همایون امیری در گفت و گو بیان کرد: مديران مدارس نبايد اوليا را براي خريد روپوش از يک توليدي مشخص تحت فشار قرار دهند و هیچ دستورالعملي درباره رنگ پوشش دانش آموز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتخاب رنگ لباس و مانتوي دانش آموزان نباید سليقه اي و بر عهده مدير مدرسه باشد افزود: هیچ مدرسه ای نباید درخواست از اوليا براي خريد لباس فرم انجام دهد.

وی با بيان اين که دستورالعملي به صورت کتبي و شفاهي در اين زمينه وجود ندارد تاکید کرد: با توجه به سليقه اي بودن انتخاب رنگ روپوش دانش آموزان دختر، مديران مدارس بايد وضعيت اقتصادي اوليا را در نظر بگيرند تا هيچ گونه فشار مالي به خانواده ها وارد نشود.

مدیر آموزش و پرورش چابهار ادامه داد: به هيچ عنوان مدارس حق ندارند خانواده ها را به تهيه لباس فرم آن هم از فروشگاهي خاص ملزم کنند ممکن است مدارس با نظر انجمن اوليا و مربيان به اين نتيجه برسند که براي نظام مند کردن پوشش دانش آموزان از يک فرم و رنگ خاص استفاده شود ولي خانواده ها در تهيه لباس براي فرزندانشان اختيار دارند و مي توانند با تهيه پارچه، نوع و رنگ اعلام شده از سوي مديران مدرسه لباس را خودشان بدوزند.

اين مسئول بابيان اين که به مديران مدارس اعلام شده است که مدرسه را به عنوان فروشگاه نبينند خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست اولياي دانش آموزان براي معرفي مکان مناسب براي خريد روپوش، مديران مدارس مي توانند با معرفي والدين به يک توليدي مشخص آن ها را راهنمايي کنند و نبايد اوليا را براي خريد روپوش از يک مرکز و توليدي مشخص تحت فشار و اجبار قرار دهند به دليل اين که برخي والدين ممکن است خياط باشند يا قصد خريد پارچه ارزان تر را داشته باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454033

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454033/ممنوعیت-ارجاع-والدین-دانش-آموزان-فروشگاه-های-خاص-البسه-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir