۰

تولید یک میلیون و 600 هزار تن آهن اسفنجی در فولاد مکران چابهار

مدیر سایت فولاد مکران چابهار گفت: ساخت و راه‌اندازی کارخانه فولاد در چابهار با پیش‌بینی اشتغال 300 نفر و تولید یک میلیون و 600 هزار تن آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم سبب رونق اشتغال و تولید در سواحل مکران می‌شود.
تولید یک میلیون و 600 هزار تن آهن اسفنجی در فولاد مکران چابهار
پیمان طالبی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: شرکت فولاد مکران در این منطقه بنیان گذاشته شد و با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملت‌، ایمیدرو، سازمان مناطق آزاد چابهار و هلدینگ توسعه صنایع معدنی امید‌، طرح راه‌اندازی کارخانه فولاد برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه چابهار محور ترانزیت برای آسیای شرقی شده است ادامه داد: ساخت مجتمع فولاد چابهار از سال 1393 در پیکره هشتم صنعتی منطقه آزاد چابهار آغاز شده و در مرحله نخست است که براساس پیش‌بینی‌ها تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر سایت فولاد ادامه داد: برای اجرای پروژه‌، شرکت به دنبال بودجه ارزی آن از صندوق توسعه ملی بود که دو سال در بوروکراسی اداری قرار گرفت اما اخیرا حدود هفت ماه پیش برداشت بودجه ارزی از این صندوق تصویب شد و امیدواریم به زودی مسیر راه‌اندازی این کارخانه ادامه یابد.

وی با بیان اینمه اولین کارخانه فولاد در چابهار یعنی فولاد مکران با انتقال به بخش خصوصی آغاز به کار می کند تشربح کرد: طبق برآورد و پیش‌بینی‌ها این پروژه اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد در نتیجه می‌توان به هدف تولید یک میلیون و600 هزار تن آهن اسفنجی صرفا برای صادرات برسیم.

وی با اشاره به اینکه مکران دو امتیاز بزرگ دارد؛ امنیت ملی و اشتغالزایی بالا تاکید کرد: شرق کشور به دلیل حضور افغانستان و پاکستان و رابطه با آسیای میانه بسیار مهم است و حفظ امنیت این منطقه به دلیل همین همسایگی حساس و قابل پیگیری است و باعث اشتغالزایی به دلیل توسعه معدن می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید می رود با ایجاد راه‌آهن و توسعه در گازرسانی و فراهم‌سازی بستر برای حضور سرمایه‌گذاری و اقتدار پاکستان صورت بگیرد از این رو دولت در مسیر توسعه راه‌آهن و گازرسانی به این منطقه با قوت عمل می‌کند چراکه این منطقه نیاز به توسعه دارد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 454023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *