جشنواره مرداد ماه مونسون در چابهار مقدمه ای برای برگزاری یک فستیوال ملی

19 مرداد 1398 ساعت 11:40

معاون گردشگری و فرهنگی منطقه آزاد چابهار گفت: جشنواره ای متنوع با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی با محوریت غذای محلی سیستان و بلوچستان از ۲۴ تا ۲۹ مردادماه ۹۸ در سالن همایش های جمعی منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.


اکبر چاکرزهی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: رقابت سرآشپزها با هدف معرفی بسیاری از غذاهای محلی استان سیستان و بلوچستان که تاکنون ناشناخته مانده اند برگزار می شود.

وی با اشاره به مهلت ثبت نام تا ۲۵ مرداد ماه افزود: این فستیوال برای برگزاری یک جشنواره ملی در اسفند ماه در چابهار انجام می شود و اسکان رایگان شرکت کنندگان جزو بسته های تشویقی این مراسم خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سوغات، هدایا و صنایع دستی مناطق مختلف کشور از دیگر برنامه های این جشنواره است ادامه داد: برای ایجاد فضایی متنوع و شاد برای مسافرین، گردشگران و شهروندان برنامه هایی فرهنگی و هنری از جمله موسیقی سنتی نواحی مختلف کشور تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: در این فستیوال ورزش های دریا محور مانند موج سواری، اسکی روی آب و قایق سواری و دیگر ورزش های ساحلی نیز برگزار می شود.

چاکرزهی خاطرنشان کرد: در نشست های آتی با استانداری و کمیته سوخت استان سیستان و بلوچستان تمهیدات و تدابیری جهت مشکل سوخت خودروهای مسافران باتوجه به بعد مسافت اندیشیده خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454009

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454009/جشنواره-مرداد-ماه-مونسون-چابهار-مقدمه-برگزاری-یک-فستیوال-ملی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir