۰
معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار:

ارائه خدمات رایگان دو کشتارگاه بهداشتی دام چابهار در روز عید قربان/ دام عید قربان تامین است

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار گفت: به منظور اطمینان از سلامت دام، شهروندان ذبح را در دو کشتارگاه‌ ثابت در شهرستان چابهار انجام دهند و با این اقدام از سلامت گوشت قربانی مطمئن خواهند شد.
ارائه خدمات رایگان دو کشتارگاه بهداشتی دام چابهار در روز عید قربان/ دام عید قربان تامین است
اولیا میرلاشاری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان و اهتمام مردم به اجرای سنت حسنه قربانی بیان کرد: دقت در انتخاب دام، رعایت شرایط بهداشتی در حین ذبح دام و رعایت ایمنی بعد از ذبح دام می تواند سلامت گوشت قربانی را تضمین کند.

وی افزود: امسال نیز مطابق سنوات گذشته در روز عید سعید قربان دو کشتارگاه ثابت؛ کشتارگاه ارغوان گوشت در محدوده منطقه آزاد و کشتارگاه شهرداری واقع در نزدیکی میدان دام آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند.

رئیس دامپزشکی چابهار ادامه داد: شهروندانی که خواهان کشتار دام به صورت بهداشتی هستند در روز عید قربان می توانند با مراجعه به این مکان ها به صورت رایگان دام خود را ذبح کنند و کارشناسان دامپزشکی آماده ارائه خدمات بهداشتی از جمله کشتار لاشه، شستشو و سردسازی لاشه هستند.

وی با اشاره به این‌که برخی علایم بیماری را فقط کارشناسان دامپزشکی تشخیص می‌دهند، تصریح کرد: اگر شهروندان دام خریداری شده را برای ذبح به کشتارگاه ببرند، ناظران بهداشتی و شرعی در همه مراحل ذبح حضور دارند و اگر اندام و یا لاشه مشکل داشته باشد، اصلاح‌سازی صورت می‌گیرد.

میرلاشاری گفت: برخی اصرار دارند که دام خریداری شده را جلوی درب منازل ذبح کنند از این‌رو توصیه می‌شود که با حضور یک نفر از کارشناس دامپزشکی حتما انجام شود و حین ذبح نیز همه ضوابط بهداشتی از جمله پوشیدن دستکش، چکمه و لباس مناسب را رعایت کنند و علاوه بر این، خونابه حاصل از ذبح حتما باید به درون چاه هدایت شود.
 
وی با بیان اینکه مشکلی در تأمین دام زنده برای ایام عید قربان وجود ندارد افزود: با توجه به بازدیدهای میدانی از میدان عرضه دام هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار ادامه داد: با توجه به تمهیداتی که با اداره کل دامپزشکی و سازمان امور عشایر استان انجام شده در این ایام دام سبک از سایر استان های همجوار وارد شوده است.

وی با اشاره به اینکه دام های قابل عرضه از نظر کنترل های بهداشتی نیز مورد تائید کارشناسان دامپزشکی است بیان کرد: در روز عید سعید قربان کارشناسان اداره دامپزشکی، کارشناس شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت بر روند چگونگی فروش، عرضه و ذبح دام نظارت کامل خواهند داشت.
 
 میرلاشاری خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند برای كسب اطلاعات بيشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شكايات خود با سامانه 1512 تماس حاصل كنند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 454005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *