۰

مراسم دعای عرفه در چابهار برگزار می شود

جانشین تبلیغات اسلامی شهرستان چابهار گفت: مراسم پر فیض دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در مسجد امام حسین (ع) چابهار برگزار می‌شود.
مراسم دعای عرفه در چابهار برگزار می شود
غلام رضا آرامش در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: مراسم محوری دعای عرفه ساعت 16:30 روز یکشنبه در چابهار و با سخنرانی امام جمعه شهرستان آغاز می‌شود.

وی به جايگاه ارزشمند و تاثيرگذار دعاي عرفه و اعمال اين روز اشاره كرد و افزود: دعاي عرفه داراي درس هايي ماندگار است كه يكي از آموزه هاي اين دعا، شكر گذاري به درگاه الهي به گونه اي كه كمبودها را بخشي از نعمت هاي بزرگ الهي بدانيم.
 
جانشین سازمان تبلیغات چابهار ادامه داد: روز عرفه فرصتي براي پاكسازي انسان از گناه است و زمان بسيار مهمي براي عبادت و تضرع بندگان به درگاه باري تعالي به شمار مي آيد.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم معنوی در مسجد امام حسین علیه السلام اندیشیده شده است، گفت: از تمامی مردم مومن و خداجوی این شهرستان برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت بعمل می آید.

آرامش با اشاره به برگزاری نماز عید قربان در روز دوشنبه هفته جاری خاطرنشان کرد: نماز پر صلابت عید قربان نیز ساعت هفت صبح فردا در مسجد امام حسین (ع) چابهار برگزار خواهد شد.

به گزارش چهاربهاران، روز نهم ذی‌الحجه را عرفه می‌گویند. عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه در آنجا توقف می‎کنند و به دعا و نیایش می‎پردازند. عرفه جایگاه بلندی در میان مسلمانان دارد و نیایش و عبادت در شب و روز آن بسیار سفارش شده است.
سفره های جُود و احسان پروردگار برای انسان گسترده و شیطان خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت. توبه در آن مقبول و دعا مورد استجابت است. روایت شده که حضرت امام زین العابدین (ع)در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک مى‎نمود. امام به او فرمود: واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى؟ حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شکم هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعید شوند.
 
برخی از اعمال شب و روز عرفه
شب عرفه:
-زیارت امام حسین(ع)
-دعاء اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ را که در روز عرفه و شب و روز جمعه نیز وارد است، خوانده شود
 
روز عرفه:
-روزه
-غسل قبل از شروع اعمال
-زیارت امام حسین(ع) که افضل اعمال این روز است و برای آن ثواب هزار حج و هزار عمره نوشته شده.
-دو رکعت نماز زیر آسمان بعد از نماز عصر. رکعت اوّل بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود.
تسبیحات حضرت رسول صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله در روز عرفه
-دعای امام حسین(ع) در روز عرفه
 
​انتهای پیام/
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 454002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *