۰

رئیس جدید فنی و حرفه ای چابهار معرفی شد/ مهارت آموزی در اشتغال قدم اصلی کارجویان باشد

مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: توسعه کارآفرینی تنها راه حل برون رفت از مشکل اشتغال است و مهارت آموزی نسل جوان در کنار تحصیل مهترین نیاز جامعه در مسیر رفع معضل بیکاری است.
رئیس جدید فنی و حرفه ای چابهار معرفی شد/ مهارت آموزی در اشتغال قدم اصلی کارجویان باشد
به گزارش چهاربهاران مهرداد اولیایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس فنی و حرفه ای چابهار که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد تاکید کرد: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

وی در زمینه توسعه سواحل مکران که از دستورات ورهنمودهای مقام معظم رهبری است تاکید کرد: بایستی به صورت هدف دار نیاز بازار کار در حوزه های صنعت شیلات، پتروشیمی و دیگر ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد تا اشتعال پایدار در چابهار افزایش یابد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان ادامه داد: لازمه کارآفرینی توانمندی انجام آن کار است و جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی با وجود علم آموزی و بصیرت و دانایی به دلیل آموزش ندیدن به صورت کاربردی، فاقد مهارت لازم هستند و به همین دلیل آموزش فنی و حرفه ای می تواند زمینه اشتغال و ماندگاری آنان را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ابتکار عمل و خلاقیت به همراه تلاش و پشتکار به جوانان باعث پیشرفت جامعه می شود افزود: آموزش نقشی مهم در اقتصاد دارد زیرا معرف نوعی مهم از سرمایه گذاری در منابع انسانی است که با فراهم کردن زمینه های ارتقای دانش و مهارت های مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه های مختلف به توسعه اقتصادی کمک می کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات "ریگی میرجاوه" سرپرست سابق قدردانی شد و طی حکمی "مهراب امراء "به سمت ریاست مرکز فنی‌ و حرفه‌ای شهرستان چابهار منصوب شد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 453990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *