۰

دومین محموله انبه از مرز ریمدان وارد چابهار شد

مدیر بازارچه رسمی ریمدان گفت: ورود دومین محموله وارداتی انبه از مرز ریمدان به مقدار ۱۶ تن وارد بازارچه شد و امور ترخیص آن در حال اجرا می باشد.
دومین محموله انبه از مرز ریمدان وارد چابهار شد
سلیم حوت در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: مرز ریمدان نقش بسزایی در راستای توسعه منطقه دارد و نقش آن کمتر از بنادر و منطقه آزاد نبوده و از مهم ترین گذرگاه های مرزی جنوب شرق کشور برای تبادل کالا و بار و مسافر است.

وی با اشاره به نزدیک بودن این مرز با چابهار تاکید کرد: ریمدان نزدیک‌ترین و به‌صرفه‌ترین مسیر برای افق مبادلات تجاری ایران و پاکستان به بیش پنج میلیارد دلار در سال است چرا که این مرز به دو بندر کراچی و گوادر، مراکز تجاری پاکستان نزدیک است.

مدیر بازارچه ریمدان ادامه داد: افزایش مبادلات تجاری ایران و پاکستان علاوه‌بر آنکه ایران را به یک بازار 220 میلیون نفری متنوع وصل می‌کند و قاچاق را کاهش می‌دهد و با افزایش و رونق در بازارچه‌های مرزی، یکی از ناپایدارترین مرزهای ایران به یکی‌از پایدارترین مزرها تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به تاثیر این مرز بر اشتغالزایی تشریح کرد: مرز ریمدان ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی ملی و اشتغال محلی و از همه مهم‌تر تبدیل یکی از ناپایدارترین مرزهای ایران به فرصت دارد.

حوت خاطرنشان کرد: با استقرار کامل نمایندگی ادارات گمرک، استاندارد، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی در این گذرگاه مرزی کارهای صادرات و واردات به‌خوبی انجام می شود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 453989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *