۰

مشاوره قبل ازدواج گامی مهم برای رسیدن به یک زندگی موفق

کارشناس مشاوره خانواده گفت: مشاوره قبل ازدواج در الویت اول به ملاکهایی می‌پردازد که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری است و باید جدی گرفته شود.
مشاوره قبل ازدواج گامی مهم برای رسیدن به یک زندگی موفق
علی صالحی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: معمولاً مراجعه به مشاوره زمانی که هنوز هیچ صحبتی بین افراد نشده است، مناسب نیست، همان طور که مراجعه افراد بعد از مدت ها حرف زدن و رابطه داشتن و شکل گرفتن علاقه، تاثیر چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای مراجعه به مشاور زمانی است که زوجین آمادگی دارند تاکید کرد: زوجین قبل از مراجعه باید حداقل ۸ تا ۱۰ساعت با طرف مقابل درباره مسائل مختلف گفت وگو کرده باشند.

مشاور و کارشناس تنظیم خانواده ادامه داد: معمولاً مشاوران اگر نیاز باشد از خانواده ها هم دعوت می کنند تا در جلسات حضور یابند از آن جا که مسئولیت ازدواج بر عهده دوطرف است، مشاوران بیشتر جلسات را با حضور دختر و پسر برگزار می کنند.

وی تشریح کزد: معمولاً اگر جریان مشاوره خوب پیش رود، در نهایت ۳ تا ۴ جلسه ۱٫۵ساعت کافی است اما اگر مشاور نیاز به جلسه اضافه داشته باشد در این جلسه معمولاً دربار ریسک ها صحبت می شود تا زوج ها بتوانند به مدلی برای خانواده موفق دست یابند.

وی با بیان اینکه در مشاوره قبل ازدواج میزان آمادگی سنی، روانی و اجتماعی طرفین مورد بررسی قرار گیرد تاکید کرد: عدم پختگی روانی، عاطفی، جسمانی و اجتماعی طرفین مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد و روشن است رسیدن به سن و سالی که از لحاظ اجتماعی مناسب برای ازدواج به نظر می‌رسد به تنهایی قابل تکیه کردن نخواهد بود چرا که افراد مختلف در سنین متفاوتی به پختگی و آمادگی لازم برای ازدواج می‌رسند و در مشاوره بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مشاوره قبل ازدواج بررسی می شود که افراد درون گرا سرگرمی هایی چون مطالعه و … دارند در حالیکه افراد برون گرا در شرایط جمعی و سرگرم کننده لذت می‌برند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۱
کد مطلب: 453988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *