۰

بازارچه مرزی ریمدان کریدور واردات دام زنده و میوه پاکستان در سیستان و بلوچستان

مدیر بازارچه رسمی ریمدان گفت: مرز رسمی ریمدان از توابع بخش دشتیاری چابهار واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان یکی از بهترین نقاط سیستان و بلوچستان برای واردات دام، میوه و ورود زائران پاکستانی و عزیمت به مکان های مذهبی ایران اسلامی است.
بازارچه مرزی ریمدان کریدور واردات دام زنده و میوه پاکستان در سیستان و بلوچستان
سلیم حوت در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: بازارچه مرزی ریمدان در سال ۱۳۸۷ جانمایی شد و بعد از گذشت سالها هم اینک فیبر نوری به این بازارچه انتقال پیدا کرده ولی سرمایه گذاران و قشرهای مختلف مردم و تجار انتظار دارند دکل تلفن همراه و ایرانسل برای انجام کارهای اینترنتی آنان در این محل نصب و راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته مرز ریمدان کارایی نداشته است، خاطرنشان کرد: پس از استقرار ادارات مرتبط نظیر جهادکشاورزی، قرنطینه نباتی و دامی، گمرک، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد و دامپزشکی نخسین محموله انبه در یک ماه گذشته به مقدار ۱۶ تن از این بازارچه وارد کشور شد.

مدیر بازارجه مرزی ریمدان تشریح کرد: فرصت‌های اشتغال و توسعه مرز ریمدان کمتر از بندرچابهار نیست و بزودی شاهد تردد افراد مختلف با گذرنامه خواهیم بود و مشکلات رفت و آمد مرزنشینان به کلی مرتفع خواهد شد.

حوت ادامه داد: مرز ریمدان نقش مهمی در توسعه اقتصادی بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در دو سوی مرز دارد و اهمیت آن در توسعه چابهار کمتر از منطقه آزاد و بندر نیست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیون دلار از مرز ریمدان به پاکستان صادر شده است خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار از مرز ریمدان به پاکستان صادر شده است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 453979
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *