۰

افزایش دما و تلفات مرغ عامل کمبود طیور در چابهار/ رفع مقطعی معضل کنونی با توزیع شبانه روزی مرغ در سطح شهرستان

از اوایل هفته گذشته تاکنون مرغ زنده در چابهار نایاب شده است به طوری که گلایه شهروندان را در بر داشته و مردم به سمت خرید گوشت گاو، گوساله و شتر روی آورده اند.
افزایش دما و تلفات مرغ عامل کمبود طیور در چابهار/ رفع مقطعی معضل کنونی با توزیع شبانه روزی مرغ در سطح شهرستان
به گزارش چهاربهاران شهرستان چابهار و کنارک دو اتحادیه مجزای طیور دارند، یک اتحادیه مرغداران در چابهار که منابع مالی آن ازسوی مرغداران تامین و وظیفه اش حمایت ازمرغداران درجهت تامین امکانات مانند مانندجوجه، غذای دام وسایرملزومات ازطریق مجاری قانونی و دولتی است تا قیمت تمام شده مرغ قابل مصرف کمتر تمام شود.

برخی سالن داران مرغداری معتقدند مرغ فروشان چابهار مرغ را نقدی از سایر استان ها خریداری کرده ولی از مرغداری های بومی به صورت چکی و دو سه ماهه معامله می کنند چراکه بعضی مرغ فروشی ها بدهی های قبلی خود را تسویه نکرده اند.

رئیس اتحادیه مرغداران چابهار در گفت و گو با چهاربهاران بیان می کند: کمبود این روزهای مرغ در بازار چابهار بخاطر تلفات کشوری ناشی از گرما بوده است و همانند یک اتفاق طبیعی مرغ در استان هایی مانند کرمان، هرمزگان و حتی شهرستان ایرانشهر که عامل توزیع مرغ می باشد به دلیل موج گرما تلفات داشته است.

شه بخش بشکار تاکید می کند: در حال حاضر توزیع مرغ به وسیله مرغداری های چابهار در حال توزیع در سطح شهر می باشد و کمبودات به زودی مرتفع می شود.

وی تشریح می کند: بایستی قیمت عمده مرغ ۱۱ هزار و ۲۰۰ و به صورت تکی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان در سطح شهر خرید و فروش شود و فروش خارج از این قیمت غیرقانونی می باشد.

یکی از مالکان مرغداری های چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ما تصریح می کند: ادارات ناظر و حمایتی مرغداران بدون درنظر گرفتن تورم بسیاری از اقلام مورد نیاز مرغداری ها قیمت های مصوب تعیین می کنند که با قیمت تمام شده همخوانی ندارد.

علی جدگال تشریح می کند: درحالی که اداره صنعت و معدن چابهار مدعی خلا ۷۰ درصدی تولید مرغ در سطح شهرستان می باشد و متولی امر جهاد کشاورزی می باشد، چرا مسئولین جهادکشاورزی در رفع کمبود تولید ۷۰ درصدی کوتاهی می کنند.

فرماندار شهرستان چابهار نیز به چهاربهاران می گوید: علاوه بر حدود ۱۰ واحدمرغداری درچابهار و کنارک هنوز جادارد ۲۵واحد تولیدی مرغداری اضافه شود که سرمایه گذاران زیادی متقاضی راه اندازی می باشند ولی در ادارات وسازمان های مربوطه به دلایل مختلف کارشان نیمه کاره مانده است.

رحمدل بامری تاکید می کند: باید تدابیری صورت بگیرد تا تولید مرغ در سطح شهرستان به خودکفایی رسیده و نیاز برون مرزی شهری تا حدود زیادی رفع شود.

یکی از مرغ فروشی های چابهاری در گفت و گو با چهاربهاران بیان می کند: مرغی که ازسایر استانهاوارد می شود قیمت آن به مراتب کمتر ازقیمت آن ازمرغداری های چابهار چراکه کمبود سالن های مرغداری باعث طمع و سودجویی بیشتر شده است.

یوسف درزاده عنوان می کند: ما مشکلات خود را ممنوعیت ورود مرغ زنده از سایر استانها می دانیم که درمواردی کامیون مرغ در پاسگاههای انتظامی مسیر توقیف واداره دامپزشکی به بهانه انواع مریضی آن به کشتارگاه ها هدایت و مصادره می کند.

وی خاطرنشان می کند: مرغی که از سایر استان ها تولید می شود دارای شناسنامه و از نظر مریضی ها قرنطینه شده و این کمبودات یک بهانه است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 453978
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *