۰
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار:

ترویج ازدواج آسان با تاکید بر ارزش‌های اسلامی/ازدواج به موقع جوانان در جامعه نیازمند فرهنگ سازي است

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در شرایط کنونی با تاکید بر ارزش های اسلامی یک ضرورت است که مردم و مسئولان باید توجه ویژه داشته باشند.
ترویج ازدواج آسان با تاکید بر ارزش‌های اسلامی/ازدواج به موقع جوانان در جامعه نیازمند فرهنگ سازي است
مولوی عبدالرحمن بزرگزاده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه خانواده ارزشمندترين بنياد اجتماعي نزد خداوند است بیان کرد: ازدواج به عنوان یک امر ارزشی دارای جایگاه والایی است و به عنوان یک سنت کلام الهی، به وجود آورنده مطمئن ترین آغازگر زندگی همراه با مودت و ایثار است.

وی درخصوص پیوندهای پاک و مقدس ازدواج در آیین اسلام اشاره کرد و افزود: شيوه ازدواج حضرت علي(رض) و حضرت فاطمه يك الگوي کامل نه تنها براي مسلمانان بلكه براي تمامي بشريت است كه زمينه‌‌هاي رشد اخلاقي و معنوي را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بهره گيري از تعاليم اسلام و ارزش هایی معنوی و سبک زندگی بزرگان در زمینه ازدواج مي تواند بار بسياري از مشکلات و معضلات اجتماعي را از دوش جامعه بردارد.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار ترویج ازدواج آسان بر مبنای ارزش های اسلام را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود و زمینه ازدواج آسان را در بین خانواده ها رواج دهیم.

وی ادامه داد: تشریح و تبیین سبک زندگی اسلامی و آگاه سازی جوانان نسبت به ازدواج و باورهای دینی، مبارزه با بدعت ها و نفوذ فرهنگ غربی در بین خانواده ها باید در دستور کار روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع در تریبون های نماز و همچنین با همکاری رسانه ها قرار گیرد.
 
مولوی بزرگزاده با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها دولتی و فرهنگی در جامعه موظف به ارائه الگوهای مناسب ازدواج به جوانان هستند، تصریح کرد: دولت درخصوص مسائل فرهنگی کوتاهی هایی داشته است و قدم های کند و بی اثری انجام داده است و دستگاه‌های فرهنگی برای ترغیب جوانان به سمت ازدواج آگاهانه، ساده و پایدار نقش مهمی دارند.
 
 وی خاطرنشان کرد: یکی از علت های تاخیر ازدواج جوانان ضعف ایمان و اعتقاد است و ازطرفی در وضعیت کنونی جامعه جوانان ما بیشتر در معرض تحریک فساد جنسی هستند و همچنین ازدواج دینی در حد قابل قبولی حمایت نمی شود از این رو مسئولان باید با برنامه ریزی راهبردی موانع و راهکارهای اصولی ازدواج را براساس تعالیم اسلامی برای جامعه ترسیم کنند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 453967
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *