۰

تکمیل خط ریلی چابهار به زاهدان تا سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توافقاتی برای تکمیل خط ریلی چابهار به زاهدان به عنوان کریدور اتصال جنوب به شمال استان تا سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
تکمیل خط ریلی چابهار به زاهدان تا سال ۱۴۰۰
به گزارش چهاربهاران محمد باقر نوبخت در بازدید از طرح ساخت راه آهن چابهار زاهدان در میان خبرنگاران بیان کرد: این طرح با احتساب ایستگاه های بین راهی ۷۳۰ کیلومتر است که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است و مابقی آن از بودجه عمرانی امسال تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این طرح تنها بندر اقیانوسی کشور را به کریدور جنوب به شمال و کریدور شرق کشور متصل می کند تاکید کرد: این خط‌ریلی دارای ۳۴ ایستگاه مسافری، تشکیلاتی و درجه ۳، ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱.۵۰۰متر، ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۰.۸۴۶ متر است و سرعت سیر قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: راه‌آهن چابهار- زاهدان نقش مهمی در توسعه سواحل مکران، اتصال بندر شهید بهشتی به شبکه ریلی، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی ایفا می‌کند و در همین راستا ۲۷۲۳ نفر نیروی انسانی و ۷۱۶ دستگاه ماشین‌آلان در پروژه فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی حدفاصل چابهار- ایرانشهر ۳۰۵ کیلومتر است و از شهرهای چابهار و نیکشهر عبور کرده و به ایرانشهر ختم می‌شود و در حال حاضر حدود نصف مسیر آماده ریل گذاری است.

انتهای پیام/
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 453966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *