۰

بندر چابهار نزدیکترین مسیر برای استفاده کشورهای سی آی اس به بازار های بین المللی

والی ایالت نیمروز کشور افغانستان نیز گفت: چابهار مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به کشورهای مختلف دنیاست که باید از این فرصت خوب، بهره کافی را برد.
بندر چابهار نزدیکترین مسیر برای استفاده کشورهای سی آی اس به بازار های بین المللی
به گزارش چهاربهاران سید ولی سلطان در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان در اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار افزود: در سفر به بندر چابهار، قابلیت ها و ظرفیت های این بندر را از نزدیک مشاهده کردیم، همچنین خرسندیم که مشکلات تجار و بازرگانان افغانستان در نشست با مسئولان سیستان و بلوچستان رفع شد.

وی تاکید کرد: دسترسی آسان به مواد معدنی، کاهش هزینه واردات کالا و کاهش زمان حمل کالا از جمله مزیت های این بندر است که افغانستان را وادار به استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه چابهار نزدیکترین مسیر ترانزیتی هند به افغانستان و سایر کشورهاست تشریح کرد: افغانستان نیز می تواند از طریق این بندر به بازارهای هدف دسترسی داشته باشد به طوری که بندر چابهار دروازه هند به آسیای میانه است.

وی اظهار کرد: همچنین بندر چابهار نزدیک ترین مسیر دریایی برای دسترسی افغانستان و کشورهای سی آی اس به بازارهای بین المللی است و شکل گیری حلقه های جدید حمل و نقل در دریای عمان و امکان ترانشیپ و ترانزیت کالا از دیگر قابلیت های این بندر محسوب می شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 453923
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *