۰

هوای دیگر حواها را داشته باشیم

روزگذشته حادثه ای هولناک و اسفناک در روستای مولاآبادکشاری از توابع شهرستان سرباز رقم خورد، حادثه در جمله ای کوتاه و چهار کلمه ای خلاصه شده بود.
هوای دیگر حواها را داشته باشیم
به گزارش چهاربهاران، "حوا طعمه گاندو شد" اما عمق فاجعه فراتر از این کلمات و دل هر انسانی را به درد آورد، حوا رئیسی کودکی حدود ۱۰ساله به هر دلیلی طعمه گاندویی ازگاندوهای برکه ای[تمساح پروژه کوتاه] رودخانه باهوکلات در روستایش شده و با تلاش همراهان از مرگ حتمی نجات یافت اما متاسفانه دستش را ازدست داد.

اما اقدامات پزشکی با هدف به موقع رساندن حوای نازنین به نزدیک ترین مراکز درمانی جهت پیوند دست با توجه به زمان کوتاه و برخی دیگر از توجیهات پزشکی ودرمانی موثر نشد امامسئولین امر حتی زمینه انتقال حوا را به مجهزترین مراکز درمانی کشور و خارج از کشور مهیاکرده بودند ازبیمارستان های تهران، کرمان ونمازی شیرازگرفته تا بیمارستان های آغاخان ودکتر ضیالدین کراچی درپاکستان اماتصمیم براین شد با اورژانس۱۱۵به بیمارستان امام علی(ع) چابهار جهت انجام عمل منتقل شود.

حال در چرایی این حادثه دلخراش بهرحال عوامل زیادی دخیل بوده وهستند. مدیرکل محترم محیط زیست شبانه از زاهدان برای بررسی ابعاد حادثه به چابهار عزیمت نمودند تامبادا تخم ها و نوزادان گاندو آسیب دیده باشند و قبل از عزیمت به چابهار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان یادآور شده بود فصل تخم گذاری تمساح هاست و ما آموزش های لازم را به دهیاران و شوراها دادیم که دراین فصل به مردم اجازه ندهند به زیستگاه و محل تخم گذاری گاندوها نزدیک شوند اما بی آبی باعث شده تا این کودک برای تامین آب به برکه رفته و به محل تخم گذاری تمساح نزدیک شده و این حادثه به وقوع پیوسته است.

جناب مدیرکل شما حداقل اخبار هواشناسی را از شبکه هامون دنبال می‌کردید و جهت اطلاع حضرتعالی به قدری بارندگی درمنطقه سربازشده که آب سدپیشین را رها سازی کردند، به جای حواله دادن به سایر دستگاه ها و گریز از مسئولیت تابلویی موقت با این مضمون که در فصل تخم گذاری تمساح ازنزدیک شدن به محل تخم گذاری و زیستگاه آن جدا خودداری فرمائید.

حال با این تفاسیر جبران خسارت جسمی و نقص عضو، حال بد روحی و روانی حوای کوچولو و خانواده اش که فرزند دلبندشان را با چه آرزویی بزرگ کردند را چه دستگاهی بپردازد و یا جوابگو باشد، علوم پزشکی، امور آب، محیط زیست و یا اصلا به اداره پست و شرکت ملی نفتکش و سایر دستگاه ها حواله کنید.

محمدجوادصادقی
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 453883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *