۰

ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری دریایی چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه ساخت داخل در حوزه گردشگری دریایی و کشتی تفریحی در بندر چابهار به طور ویژه تسهیلاتی اعطا می شود.
ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری دریایی چابهار
به گزارش چهاربهاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مهندس محمد راستاد در جلسه بررسی پیشرفت طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری در بندر چابهار که با حضور اعضای هیأت عامل این سازمان و سرمایه گذاران بخش های دولتی و خصوصی در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی شریک تجاری این سازمان محسوب می شوند، با توجه به این که بعضی قراردادها به دلیل نوسانات ارز از زمان انعقاد قرارداد تا موقعیت کنونی دچار مشکلاتی شده است، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران این قراردادها حمایت می شود.

وی با تاکید بر این که پروژه ها نباید معطل تسهیلات بماند اظهار کرد: این سازمان در قراردادها تعهدی به اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده به سرمایه گذاران بخش خصوصی ندارد، اما به طرح های سرمایه گذاری بندر چابهار از محل کمیته وجوه اداره شده این سازمان تسهیلاتی اعطا می شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اگر به طرح های سرمایه گذاری تسهیلات از محل وجوه اداره شده اعطا شود، نمی توان به آن یارانه ای تخصیص داد  و طرح می بایست با الویت و تسریع به پایان برسد.

بندر چابهار؛ بدون محدودیت در ورود و تامین کالاهای اساسی کشور
بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به هشت و نیم میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری مناسبی دارد.

وی افزود: 12 شرکت در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده اند و 11 قرداد سرمایه گذاری نیز در حال انعقاد است، با توجه به این مهم پیش بینی می شود تا پایان امسال سرمایه گذاری قابل توجهی در این بندر جذب شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی و داخلی صاحب نامی، بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند و طی سال های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه گذاران در این بندر بوده ایم.

انتهای پیام/
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 453881
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *