امام جمعه چابهار:

عفاف و حجاب دژ مستحکم امنیت جامعه است/ عفاف ضامن سلامت و حفاظت در جامعه است

20 تير 1398 ساعت 13:45

امام جمعه موقت چابهار گفت: عفاف و حجاب دژ مستحکم امنیت جامعه و ترویج آن در تمام ایام سال ضروری است.


به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در همایش عفاف و حجاب با اشاره به تاریخچه حجاب در ایران بیان کرد: با اینکه حجاب یک مقوله دینی و مذهبی است از نگاه بومی بخواهیم به حجاب بپردازیم خواهیم دید حجاب قبل از اسلام در ایران متداول بوده است.

وی افزود: زن در ایران باستان موجودی مقدس بود و حتی حاضر به نصب تندیس از زنان در کتیبه ها نبوده اند و چنانچه در کتیبه های حال حاضر در کشور بنگریم آثار و نقوشی از زن نمی بینیم مگر در موارد بسیار محدود که آن هم پوشیده و با حجاب بوده است.

امام جمعه چابهار واژه چادر را به عنوان حافظ و محافظت کننده از خطرات محیطی در فرهنگ زبان پارسی برشمرد و تصریح کرد: کلمه چادر قبل از اینکه در واژگان عربی بیاید در فرهنگ واژگان ایران بوده است؛ معنای چادر حفاظت است وجامعه را از بلاهای باطنی و ظاهری حفظ می کند.

وی زیبایی را از مظاهر ذاتی انسان دانست و گفت: از منظر اسلامی، انسان موجودی است که خداوند به خودش تبریک می گوید و به لحاظ صورت و خلقت زیبا افریده شده است و چه بکند باطن او مثال ظاهر بشود چند قوه وجود دارد که اگر از کمترل خارج شود زیبایی باطن و ظاهر گرفته می شود در خلقت انسان و باطن انسان برای اینکه رشد و به تکامل و ارزش های انسانی برسد قوه علم و غضب و شهوت و قوه ای که اینها را به حد تعادل می رساند قوه عادله است قوه شهوت به عنوان نعمت در وجود انسان قرار داده است.

حجت السلام موسوی حجب و حیا را تعدیل کننده نیروهای شهوانی دانست و تاکید کرد: با رعایت عفت و حیا و حجاب، انسان از بی بند باری خارج می شود ،اگر جامعه اسلامی منهای عفت شد بنیان های سیاسی و اجتماعی و خانوادگی ان از بین می رود ان چیزی که از همه اینها حفاظت می کند حجاب و عفاف است.

وی با اشاره به نگاه غرب به زن خاطر نشان کرد: ارزش های انسانی در جوامع غربی سقوط کرده است و زن را کالای جنسی می دانند و حتی  در رفتارهای بسیار زننده با زن بد تر از حیوانات برخورد می کنند.

امام جمعه چابهار گفت: غرب امروزدر رفتارشان هیچ ارزشی برای زن قائل نیستند اما اسلام امد زن را با حیا و عفت به تکامل برساند عناصری که در وصیت نامه شهدا مشترک است حجاب و عفاف است امنیت و اسایش بسته به حجاب است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 453860

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453860/عفاف-حجاب-دژ-مستحکم-امنیت-جامعه-ضامن-سلامت-حفاظت

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir