گسترش فرهنگ حجاب راه عملی مبارزه با تهاجمات نرم است/ عفت و پاکدامنی مختص زنان نیست

20 تير 1398 ساعت 17:29

مسئول بسیج جامعه زنان چابهار گفت: حجاب هميشه یکی از ارزش‌های جامعه اسلامی ما بوده است و ارزشی که همواره به انحای مختلف تحت هجمه فرهنگی و تهاجمات نرم بیگانگان قرار گرفته و تلاش کرده‌اند شخصیت، هویت و اصالت فرهنگ ایرانی را تحت تأثیر قرار دهند.


نازخاتون سجادی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه خانواده ها در شکل گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش به سزایی دارند بیان کرد: خانواده ها می توانند این موضوع مهم واجب را به فرزندان آموزش دهند تا در رشد شخصیت روحی و اخلاق فرزندانشان تاثیر گذار باشند.

وی افزود: آیه های قرآنی هم در باب حجاب نازل شده و همچنین هفتاد روایت صحیح در کتب، علاوه برصحابه و امامان اهمیت ان رامی رساند.

مسئول بسیج جامعه زنان چابهار ادامه داد: در مرحله اول ایمان و اعتقاد است و بعد از ان اساسی ترین مسئله حجاب است.

وی با اشاره به اثرات مثبت حجاب تصریح کرد: حجاب پوشش مناسب زن که آن را از عالم مردان جدا کند اگر لباسی که مردان و زنان با سبک های زننده استفاده کند؛ عفاف دانشمندان می گویند ویژگی دارد بالاتر، اثرات در ظاهر و در باطن است و به معنای پاکدامنی است؛ انسان پاکدامن کسانی هستند که قوه شهوانی خودشان را در مسیر مجاز ارضا می کنند.

سجادی گفت: حجاب زن را همچون دری در خود نگه می دارد و مجال حضور بهتر در اجتماع به او می دهد و زیبایی های خود را حریم خصوصی همسر و باعث تعلق خاطر او قرار می دهد.

وی افزود: دشمن با مساله عفاف و حجاب در حال مبارزه آشکار است و هر کس در راستای تضعیف ارزش های جامعه گام بردارد در زمین دشمن بازی کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان چابهار خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف را باید هم مردان و هم زنان رعایت کنند، همه باید قوانین اسلام را در زمینه های مختلف رعایت کنیم چرا که این قوانین به نفع همه است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453859

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453859/گسترش-فرهنگ-حجاب-راه-عملی-مبارزه-تهاجمات-نرم-عفت-پاکدامنی-مختص-زنان-نیست

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir