۰

سبک زندگی امام رضا (ع) باید در جامعه رواج یابد /حجاب و عفاف در فرهنگ مسلمانان ريشه دارد

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: پیشرفت جوانان کشور در گرو عمل به آموزه‌های اسلامی است و در این راستا باید سبک زندگی امام رضا (ع) در جامعه رواج یابد.
سبک زندگی امام رضا (ع) باید در جامعه رواج یابد /حجاب و عفاف در فرهنگ مسلمانان ريشه دارد
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین سیدمحمد موسوی در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید بر اینکه برای پیشرفت علمی برسیم باید از امام رضا (ع) پند بگیریم، بیان کرد: دشمنان دین نمی‌توانند پیشرفت جوانان ما را ببینند و به دنبال ترویج سبک زندگی غربی در جامعه ما هستند.

وی افزود: باید مبانی فکری و مناسبات اجتماعی خود را با سیره اهل بیت(ع) هماهنگ کنیم و قطعا آثار این هماهنگی در زندگی شخصی و اجتماعی ما متبلور می‌شود.

وي با اشاره به اينكه خطرات و آسيب هاي بد حجابي در مقايسه با بسياري از معضلات اجتماعي ديگر بيشتر است، تصریح كرد: به خطر افتادن عزت و جايگاه زن، افزايش ناهنجاري هاي جسمي و روحي، كاهش تمايل به ازدواج، افزايش ناهنجاري هاي خانوادگي و بالا رفتن آمار طلاق از اثرات پديده شوم بدحجابي در جامعه است.

خطیب نماز جمعه چابهار با اشاره به روز حجاب و عفاف گفت: ۲۱ تیرماه اعتراض به حجاب رضاخانی است، انگلیس در چهار منطقه جهان همچون ایران ترکیه، افغانستان، پاکستان خواستار اجرای طرح بی حجابی بود که هدف از این طرح اسلام زادیی بود که در تقویم کشورمان این روز، روز فرهنگ عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه حجاب آثار فراوانی را درجامعه دارد، ادامه داد: حجاب ارزش است همه باید در حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: ما با یک رفتارهای غیر قابل تحملی در زمینه پوشش و حیا مواجه هستیم و این نشانه کم کاری‌های ما و پرکاری دشمن است البته نمی‌گوییم کاری انجام نشده بلکه کم کاری هایی در این خصوص شده است.

وی با اشاه به هفته بهزیستی گفت: كار بزرگ مددكاران در بهزيستي در واقع جهادي است كه تنها خداوند مي تواند پاداش آن را معين كند.
 
امام جمعه چابهار افزود: چه بسا خود مددكاران با مشكلاتي در زندگي مواجهند ولي در برابر مسئوليتي كه پذيرفته اند هيچ گاه كوتاهي نكرده و با تأمين نيازهاي مادي و معنوي مددجويان و رفع نيازهاي مايحتاج زندگي، دارو، وسايل پزشكي و مسائل روانپزشكي از مشكلات آنان كاسته اند.

وی ادامه داد: ۲۲ تیر روز مقامت نامگذاری شده که در این روز  جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان صورت گرفت که نام مقاومت بخود گرفت که نتیجه آن پذیرفتن شکست از سوی امریکا و اسرائیل شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ورود به بیانیه گام دوم انقلاب برای همه ضرورت دارد خاطرنشان کرد: باید رهنمودهای مقام معظم رهبری برای همه نصب‌العین قرار گیرد زیرا رهنمودهای ایشان جامع و کامل است و نقصانی ندارد.

انتهای پیام/
 
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 453857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *