مسئول بسیج دانشجویی چابهار:

اردوهای جهادی نقطه امید مردم مناطق محروم هستند/ از ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی تا ساخت مدرسه در روستای پلگی

15 تير 1398 ساعت 12:28

مسئول بسیج دانشجویی چابهار گفت: دانشجویان بسیج دانشجویی چابهار با هدف کمک به مردم مناطق محروم و ساخت مدرسه در روستای پلگی شهرستان زهک و بدون کوچکترین چشم‌ داشتی دست به اقدامات فرهنگی، عمرانی می‌زنند.


بهروز مختاری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی که نه تنها به امور عمرانی محدود نمی شود؛ بیان کرد: چند سالیست که اردوهای جهادی در میان جوانان به خصوص قشر دانشجو جای خود را باز کرده است و امور فرهنگی و آموزشی، به ویژه در حاشیه شهرها که محرومیت بسیار بیشتر به چشم میخورد، حساب ویژه ای باز کرده اند.

مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویی با اشاره به اردوهای جهادی که علاوه بر خدمت رسانی به محرومان به خودسازی هم می پردازد گفت: اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیف ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره‌شان برای ما الگو است.
 
وی افزود: اردوهای جهادی هم شامل مسائل آموزشی از جمله امور فرهنگی، دوره های قرآنی، احکام و عمرانی شامل ساخت و تکمیل مدرسه و مسجد در روستا و حاشیه شهر است.

مختاری با اشاره به وظایف اصلی نسل سوم انقلاب  یاد آور شد: نسل سوم انقلاب باید در فرصتی که به وجود می آید علاوه بر اینکه بحث خودسازی را تقویت می کنند، چند روزی از زندگی شان را در مناطق روستایی موجب خرسندی مردم روستاها شوند.

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید فریدونی بسیج دانشجویی شهرستان چابهار شامل یک ‌تیم ۱۴ نفره از برادران و یک تیم 6 نفره خواهران در این منطقه به مدت ۱۰ روز فعالیت دارند.

مسئول بسیج دانشجویی چابهار خاطرنشان کرد: توقع و انتظار ما از مسئولین و معتمدین منطقه این است تا حمایت و پشتیبانی کامل را از این قشر دانشجو که جهاد را به معنای واقعی در این شرایط سخت آب و هوایی معنا می کنند داشته باشند‌.
 
وی فعالیت های گروه جهادی شهید فریدونی را این گونه عنوان کرد: ساخت مدرسه در روستای پلگی، اجرای برنامه های فرهنگی شامل اکران فیلم سینمایی و انیمیشن در روستای پلگی، اجرای مسابقات ورزشی و اهدای جوایز است و اردوی خواهران شامل برگزاری کلاس های آموزشی، اجرای برنامه های فرهنگی، آموزش قرآن کریم و آموزش های هنری و صنایع دستی می باشد.
 

مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویی چابهار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که شرکت در اردو‌های جهادی موجب آشنایی با متن مردم و مشکلات و معضلات جامعه می‌شود، افزود: به دلیل اینکه اکثر جهادگران را جوانان تشکیل می‌دهند در این راستا اردو‌های جهادی بهترین بستر برای تربیت مدیران انقلابی است.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 453850

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453850/اردوهای-جهادی-نقطه-امید-مردم-مناطق-محروم-هستند-ارائه-خدمات-فرهنگی-ورزشی-ساخت-مدرسه-روستای-پلگی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir