۰

صیدلانگ لاین به ترویج اشتغالزایی بومیان کمک شایانی می کند/ رفع مشکلات صیادان از اولویت‌های کاری شیلات است

فرماندار کنارک گفت: روش صیادی لانگ لاین با هدف استفاده کشورمان از ذخایر مشترک آبهای آزاد و کمک به اشتغالزایی بومیان منطقه ترویج پیدا کرده است.
صیدلانگ لاین به ترویج اشتغالزایی بومیان کمک شایانی می کند/  رفع مشکلات صیادان از اولویت‌های کاری شیلات است
حمید الدین یوسفی صبح امروز در بازدید از اسکله صیاد در بندر کنارک در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد:  نظارت بر صید نوین لانگ لاین (صید با قلاب ) در آب های ساحلی بسیار اهمیت دارد و افزایش چنین روش هایی در زنده نگه داری و فروش با کیفیت ماهی بسیار موثر است. 
 
 وی با بیان اینکه ماهی صید شده توسط قلاب از کیفیت و بازارپسندی خوبی برخوردار است، افزود: سازمان شیلات ایران برای ترویج روش صید لاین تلاش های زیادی انجام داده است و صیادان از هزینه های فراوان تور ماهیگیری رهایی پیدا می کنند.

فرماندار کنارک با اشاره به اینکه این روش با هدف استفاده کشورمان از ذخایر مشترک آبهای آزاد و کمک به اشتغالزایی بومیان است گفت: صید لانگ لاین زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشورها شده و ماهی صید شده با این روش با قیمت بالایی خریداری و عرضه می شود.

 صرفه اقتصادی در روش لانگ لاین را مفید دانست و ادامه داد: صید با قلاب از سیاستها و روشهای مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی به صورت انتخابی انجام و پس از انجام خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می یابد.  
 
وی با تاکید بر اینکه در فصل مونسون صیادان متضرر نشوند، گفت: رفع مشکلات صیادان به دلیل گستردگی حوزه آن در زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیشتر خانوار‌های کنارکی یکی از اولویت‌های کاری این نهاد است.
  
رئیس شیلات کنارک در ادامه گفت: صنعت ماهی در جنوب سیستان و بلوچستان بسیار پر رونق است به طوری که چابهار و کنارک رتبه برتر صید کشور را به خود اختصاص داده اند و صیادان باید همه روش های ماهی گیری را آموخته باشند. 

آرش ثنایی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای صیادان در این روش در نظر گرفته شده است تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است. 
 
روش هاي صيد قلاب از جمله روش صيد رشته قلاب طويل (لانگ لاين) از جمله روشهاي صيد انتخابي محسوب مي شود كه مورد توصيه سازمانهاي بين المللي مثل سازمان خوار و بار كشاورزي جهاني (فائو) و كميسيون تون ماهيان اقيانوس هند بوده که ضمن انجام صید انتخابی و کاهش صید ضمنی، منجر به حفظ كيفيت و ارتقاء ارزش افزوده محصولات صيد شده مي گردد و باعث بهبود منافع بهره برداران و افزايش توجيه اقتصادي فعاليت خواهد شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 453825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *