۰

موج‌سواری، شتاب‌دهنده توسعه گردشگری در سیستان و بلوچستان

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امسال در دومین دوره از مسابقات انتخابی تیم‌ملی موج‌سواری، ۴۰ نفر از آقایان و ۲۰ نفر از بانوان شرکت کردند که مسابقات آقایان روز شنبه (یکم تیرماه) شروع شده و مسابقات بانوان نیز از امروز تا ۶ تیرماه ادامه دارد.
موج‌سواری، شتاب‌دهنده توسعه گردشگری در سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران عدنان حسینی در حاشیه برپایی مسابقات موج‌سواری جام مکران در چابهار و برنامه‌ها جنبی این رقابت‌ها بیان کرد: جشنواره موج‌سواری با اجرای برنامه‌هایی از قبیل برپایی نمایشگاه صنایع دستی، غذاهای محلی، سیاه چادر عشایری و اجرای موسیقی محلی در سواحل روستای رمین از شهرستان چابهار در حال برگزاری می‌باشد.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص و ویژه چابهار، این منطقه یکی از بهترین نقاط موج‌سواری در آسیا است که برای اولین بار در ایران شناسایی شده است و به واقع در هیچ نقطه‌ای از کشور چنین ظرفیتی وجود ندارد.

وی درباره چگونگی شناسایی این ظرفیت بومی و محلی و توجه مسئولان ذی‌ربط به این ورزش در سواحل مکران گفت: خانم ایسکی برایتون از کشور ایرلند برای اولین بار این نقطه را برای موج‌سواری مناسب دانست؛ وی پس سفر به ایران و حضور در چابهار، با دیدن جوانان بومی که بدون هیچ آموزشی مشغول به این ورزش بودند، متعجب و متحیر شد چراکه دیدن این سواحل و موقعیت برای او قابل باور نبود.

پس از آن و با پیگیری‌هایی که انجام شد، توجه مسئولین به این نقطه از کشور و پتانسیل‌های موجود در آن جلب شد؛ از آن پس این ورزش هر سال در ساحل روستای رمین شهرستان چابهار برگزار می‌شود.

حسینی عنوان کرد: در سال ۹۵ انجمن موج‌سواری ایران شکل گرفت، رئیس انجمن انتخاب شد و با انتخاب نایب رئیس انجمن موج‌سواری از سیستان و بلوچستان، همکاری انجمن با این استان بیشتر شد. در طی سال‌های اخیر با حمایت همه‌جانبه سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای نگاه ویژه مدیرعامل محترم این سازمان جناب آقای دکتر درخصوص عمل به مسئولیت اجتماعی و همچنین توجه به ورزش و سلامت مردم خصوصاً جوانان منطقه، ورزش موج‌سواری شکل حرفه‌ای به خود گرفت، تا جایی که علاوه بر برگزاری جشنواره و مسابقات موج‌سواری در چابهار، از جوانان مستعد در این رشته ورزشی نیز به طور کامل حمایت شد و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد افزود: همزمان با آغاز تابستان و شروع پدیده مونسون در چابهار، متوسط دما در این منطقه پایین آمده و دما به صورت محسوسی کاهش یافته و این منطقه را به عنوان خنک‌ترین بندر ایران مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش موج‌سواری و گردشگری ورزشی قرار گرفته است.

وی گفت: با شروع پدیده مونسون، آبفشان‌ها و موج‌فشان‌ها در چابهار نیز فعال می‌شوند که پدیده‌ای جذاب و مورد توجه علاقه‌مندان و گردشگران بسیاری است.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته در اولین دوره مسابقات انتخابی تیم‌ملی دو ورزشکار از ایران موفق به کسب جواز حضور در رقابت‌های جهانی موج‌سواری شدند که یک نفر از آنها از استان سیستان و بلوچستان بود و با حمایت منطقه آزاد چابهار به ژاپن سفر کردند.

وی یادآور شد: ورزش موج‌سواری رشته‌ای نوپا در کشور است که در ایران برای اولین بار در سواحل مکران انجام شد و اهمیت بالایی برای منطقه در کنار سایر ظرفیت‌های این سواحل ایجاد کرده است.

حسینی در خصوص اهمیت و نقش ورزش موج‌سواری در توسعه گردشگری منطقه و کشور اذعان کرد: وجود چنین منطقه مستعدی برای موج‌سواری می‌تواند شتاب‌دهنده توسعه گردشگری در استان باشد و موجب رونق گردشگری دریایی منطقه شود و به تبع آن با معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت خدادادی در سواحل مکران و شناساندن آن به علاقه‌مندان در کشور و همچنین سراسر دنیا، امکان جذب توریست در حوزه گردشگری قطعاً فراهم خواهد شد و در کل برای کشور ارزآوری خواهد داشت و همچنین در بهبود معیشت و اشتغال‌زایی مردم بومی منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: امسال علاقه‌مندان زیادی به این رشته از سراسر کشور و به ویژه استان‌های ساحلی، در چابهار حضور دارند و این ورزش آبی ساحلی می‌تواند در جذب گردشگر و رونق تجارت دریایی بسیار مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 453805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *