۰

روستای رمین چابهار قطب موج سواری کشور خواهد شد

رئیس انجمن موج‌سواری ایران گفت: روستای رمین چابهار در حال حاضر به عنوان قطب موج‌سواری ایران به شمار می‌رود که طی چند سال اخیر استفاده از ظرفیت‌های ورزشی این بندر باعث افزایش توریست ورزشی در این مناطق شده است.
روستای رمین چابهار قطب موج سواری کشور خواهد شد
به گزارش چهاربهاران علیرضا رستمی در حاشیه مسابقات موج سواری در بندر چابهار افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی موج‌سواری در دو بخش بانوان و آقایان جهت حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ ژاپن که کسب سهمیه برای المپیک دارد، برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این ورزش در ایران شناخته شده نیست و متاسفانه با این که بهترین سواحل موج‌سواری در غرب آسیا و آسیای میانه برای موج‌سواری داریم، به دلیل اینکه تبلیغاتی در راستای معرفی این رشته نشده است، استقبال مردم آنگونه که باید نبود.

وی با ببان اینکه ما می‌توانیم در دریای خزر و خلیج‌فارس موج‌سواری آموزشی و در دریای عمان موج‌سواری حرفه‌ای را داشته باشیم ادامه داد: بچه‌هایی داریم که خارج ایران در این رشته فعالیت کردند و استعدادهای فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارند اما چون به صورت تفریحی کار کردند باید بیشتر روی آن‌ها تمرکز شود این ورزشکاران به دلیل اینکه سال‌ها موج‌سواری کردند، تکنیک‌های خوبی دارند اما باید بهتر از این شود.

رستمی تصریح کرد: موج‌سواری بانوان آسیا بسیار قوی نیست و با برنامه‌ریزی و تلاش ما این ظرفیت را داریم که جایگاه خوبی کسب کنیم بانوان با پوشش مصوب وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند و در تمام ورزشکاران با این پوشش در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس انجمن موج‌سواری ایران خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در رشته موج‌سواری توسعه این رشته در بحث قهرمانی، همگانی و توریسم ورزشی است که می‌تواند کمک بزرگی به اقتصادهای بومی و محلی باشد.

وی اذعان کرد: امسال قدم خوبی را در این راستا برداشتیم و از سرتاسر ایران در این رقابت شرکت کردند امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود توریسم ورزشی که باعث توسعه اقتصاد ورزشی می‌شود، توسعه و رونق پیدا کند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 453804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *