۰

روز مزرعه انبه در قصرقند برگزار شد

روز مزرعه انبه امروز با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در شهرستان قصرقند واقع در جنوب این استان برگزار شد.
روز مزرعه انبه در قصرقند برگزار شد
به گزارش چهاربهاران، بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام با هدف در اختیار قرار دادن آخرین یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی محصول انبه، هم اندیشی کارشناسان و دست اندرکاران بخش کشاورزی در این زمینه برگزار شده است.
بهزاد شهرکی افزود: هم اینک سطح زیر کشت محصول انبه در استان هزار و ۵۰۰ هکتار که هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت و تولید انبه در سیستان و بلوچستان هستند.
مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۹۰ درصد انبه تولیدی استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه این میوه به سلطان میوه‌های گرمسیری معروف شده است، خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوای گرم، مرطوب و تقریباً استوایی جنوب استان را خواستگاه این محصول کرده است.
سیستان و بلوچستان بهشت میوه‌های گرمسیری بحساب می‌آید، زیرا به سبب داشتن آب و هوا و شرایط مناسب انواع میوه‌های گرمسیری کشور در مناطق مختلف به ویژه جنوب این استان تولید می‌شود؛ میوه‌هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.
گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام‌های دیگر از جمله میوه‌های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 453780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *