روز مزرعه انبه در قصرقند برگزار شد

3 تير 1398 ساعت 9:05

روز مزرعه انبه امروز با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در شهرستان قصرقند واقع در جنوب این استان برگزار شد.


به گزارش چهاربهاران، بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام با هدف در اختیار قرار دادن آخرین یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی محصول انبه، هم اندیشی کارشناسان و دست اندرکاران بخش کشاورزی در این زمینه برگزار شده است.
بهزاد شهرکی افزود: هم اینک سطح زیر کشت محصول انبه در استان هزار و ۵۰۰ هکتار که هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت و تولید انبه در سیستان و بلوچستان هستند.
مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۹۰ درصد انبه تولیدی استان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه این میوه به سلطان میوه‌های گرمسیری معروف شده است، خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوای گرم، مرطوب و تقریباً استوایی جنوب استان را خواستگاه این محصول کرده است.
سیستان و بلوچستان بهشت میوه‌های گرمسیری بحساب می‌آید، زیرا به سبب داشتن آب و هوا و شرایط مناسب انواع میوه‌های گرمسیری کشور در مناطق مختلف به ویژه جنوب این استان تولید می‌شود؛ میوه‌هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.
گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام‌های دیگر از جمله میوه‌های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان است که در ظاهر و طعم بی نظیر است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 453780

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453780/روز-مزرعه-انبه-قصرقند-برگزار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir